לתרומות לחץ כאן

זהירות בזמן כתמים

שאלה:

שלום כבוד הרב ,
לפעמים יש לאשתי כתמים לא מטמאים ובזמן הכתמים אנחנו לא יודעים כיצד להתנהג ומשתדלים להימנע ממגע במקומות המוצנעים . האם סתם החמרנו עם עצמנו? האם צריך לעשות התרת נדרים אם החמרנו? האם זה סימנים שיכולים לאסור את האשה ( לפי הלכות נאמנות האשה)?
הכוונה , שאם אני נוגע באשתי במקומות מוצנעים והיא זזה ממני או מבקשת שלא בזמן הכתמים האם זה יכול להיחשב כסימנים ?
תודה רבה לרב

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, כאשר האשה אסורה, כל מגע אסור ולא רק במקומות צנועים, ואם אינה אסורה אין הבדל. צודקת אשתך, שלפעמים כאשר יש איזה רצף של כתמים, גם אם הם עדיין לא אוסרים, מחמת גוון או הגודל, יש בהחלט לחשוש שמתחיל מישהו, וכדאי להמתין קצת לראות מה מתפתח, ולא הגיע במצב כזה לקיום יחסים, שעלול להתברר שנעשה בעת דימום חלילה. אין לזה קשר עם נושא הנאמנות, אשתך בינה יתירה ניתנה בה ולכן היא מבקשת ממך בצדק במצב כזה להזהר כדי שלא תבואו לידי מכשול במקרה שיתברר שזה הולך לכיוןן הזה של מחזור או כתם שאוסר.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה לרב! אז כשיש לה כתמים לא מטמאים בעיקר בגלל המקום עליו נמצאים ( נייר טואלט, תחתונית או בגד צבעוני שלא מקבלים טומאה -ספרדים)זה לא אוסר אך עדיף להשתדל להימנע כדי לא להגיע למכשול? או לכתם שכן יכול לאסור?
    הבנתי נכון?

  2. נכון, אבל במקרה כזה שהכתם הוא דם, ודאי צריך משנה זהירות במה שכתבתי, הרי ברור לך שאם יש דם בפנים ובא עליה זה ביאת נידה.

  3. מה הדין לגבי קיום המצווה אם יש כתם על טישו יומיים אחרי ליל הטבילה, (ובמקרה שיש לאשה מדי פעם כתמים מחמת פצע אף ב- ז' נקיים ושמחמתם נזקקת לבודקת)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל