לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

גזל, ייחוד

שאלה:

שלום וברכה,
רציתי לשאול:
א. מה דיני ייחוד באוטובוס. כוונתי, מאיזה כמות של אנשים יש לחשוש מאיסור ייחוד, באילו שעות, והאם אוטובוס שעוצר כל מס' דקות בתחנה הוא פחות בעייתי.
ב. אני לומדת הוראה ועליי להגיש עבודת סיכום סמינריונית. הסמינר הוציא הודעה לפיה אסור בשום פנים ואופן להעתיק, ומבקש לחתום על טופס בו אני מצהירה שהעבודה היא כולה פרי יצירתי האישית. במקרה שלי אני מתקשה להגיש את העבודה הנ"ל. שאלתי: האם מותר לי לשקר בעניין זה ולהעתיק עבודה? שקר במקרה כזה דורש שקר בהצהרה. אם לא, האם מותר לשלב בעבודה חלקים שלי וחלקים אחרים, או שגם זה נחשב שקר לעניין ההצהרה.
נוסח ההצהרה: " אני מצהירה שהעבודות אותן אגיש יכתבו באופן עצמאי על ידי, ולא הוגשו בעבר במסגרת קורס אחר. אני מתחייבת לניסוח ולכתיבה עצמאיים של העבודה, כולל ביצוע המחקר על כל שלביו.
סיוע יתאפשר רק ע"י המנחה או גורם אחר אליו אפנה באישור המנחה להתייעצות."
תודה מראש,
ויישר כוח.

תשובה:

שלום וברכה,

באוטובוס יש חלונות שניתן לצפות מהכביש לחלון, ולרוב אין איסור אלא אם כן האוטובוס נוסע בסמטה צדדית שלא עוברים זרים במשך עשר דקות. במקרה כזה אסור להתייחד כשלוש דקות עם הנהג. ומקרה כזה כמעט שלא שייך.

העתקה בעבודות סמיניריות יש בכך משום איסור גנבת דעת. ואם חותמים על הצהרה שקרית יש בכך גם איסור שקר.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הייתי היום בבית ואחיינית שלי בת 7 בערך הגיע אחרי הביתספר אלינו ,נשמע לי תמוה שאני יהיה מחוייב לצאת מהבית שלי בגלל שהיא נניח רוצה לשחק אצלינו ולא רוצה ללכת לביתה ? האם זו חובתי? תודה לכם ,ירבו כמותכם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל