לתרומות לחץ כאן

לקיחת תוספת מע"מ לעצמו

שאלה:

לקוח שנתנו לו הצעת מחיר למשל של 10,000+מע"מ, סה"כ 11,170 (אם אני לא טועה). ובסוף בעל העסק הצליח להגיע לצורה שבה נפטר מהמע"מ, האם צריך להחזיר ללקוח. או שהלקוח שילם לבעל העסק בעצם את כל הסכום, והתשלום למע"מ זה ענין של בעל העסק [למרות שמצד שני יש כאן סוג של "גניבת דעת". כי הלקוח חושב שחלק מהסכום לא היה כתמורה ישירה לעבודה. ובעצם חושב שבעל העסק הרוויח ממנו פחות. וגם ששילם זה היה על דעת שלבעל העסק יש הוצאת מע"מ שהלקוח צריך לספוג]

תשובה:

שלום וברכה,

המוכר הוא לא שליח להעביר את הכסף למס, אלא המוכר מוכר במחיר שקצצו ועל המוכר מוטל לשלם מע"מ. ולכן אם המוכר שילם מע"מ יותר ממה שחישב ללקוח או שלא שילם כלל, לא משנה את המחיר שקצץ עם הלקוח. ולמרות שכתוב בקבלה מחיר X ועוד X מע"מ זה רק לחישוב עצמי אבל המחיר מול הלקוח לפי מה שנדרש מהלקוח, ולכן אם הצליח המוכר להיפטר מתשלום מיסים לא חייב להחזיר ללקוח. וכן אם גבו ממנו יותר מס לא יוכל לחזור ללקוח ולדרוש תוספת תשלום.

בהצלחה.

מקורות:

בשליח שהוזיל מתשלום במכס כתב הש"ך סימן קפג ס"ק טו שהרווח למשלח, אולם זה דווקא בשליח שעוסק עבור המשלח. אבל מוכר הוא לא שליח של הקונה אלא חיוב עליו לשלם, ולכן העובדה אם שילם מס או לא שילם לא קשור לעסקה עם הקונה, ולכן לא חייב להחזיר כאשר  פעל לפטור את עצמו מתשלומי מיסים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל