לתרומות לחץ כאן

סיום שבעה / לגיטימי שאני חילוניה?

שאלה:

שלום כבוד הרב
ברצוני לשאול שאלה הלוויה של אבל זצ"ל הייתה במוצאי שבת
מתי קמים מהשבעה? האם מותר אחרי השבעה לאישה לפני מקווה להסתדר ולהתארגן? הסרת שיער וכד?
יש בי הרבה צער וכאב כי מאד אהבתי וכיבדתי את אבא זכרונו לברכה
האם מותר לי לומר תהילים אחרי השבעה בשבילו? מה אפשר לעשות כדי לזכות אותו? (אני לא דתיה אבל מאד חשוב לי לעשות דברים כדי לזכות את אבא .
שאלה נוספת ברשותך אחי נפטר לפני הרבה שנים והוא מאד התגעגע אליו האם שנפטר אחי ז"ל קיבל אותו?
תודה לרב מכל הלב מראש על התשובות

תשובה:

שלום וברכה

השבעה שלכם מסתיימת בשבת בבוקר. בשבת לא יושבים על הארץ ולובשים בגדי שבת וכו', אבל אסור לקיים יחסים [לא רלוונטי אצלכם שאת לפני מקווה]. ההתארגנות למקווה נעשית כרגיל לאחר השבת כיון שהיא טבילה של מצוה. בודאי מצוה לומר תהילים לזכרו. כל קבלה טובה של התחזקות במצוות שתעשי, בכשרות צניעות שבת וכל דבר אחר, זה יהיה לו הדבר הכי חשוב והכי מועיל לנשמתו. חשוב לדעת, שכאן בעולם הזה יתכן שלא ידע מה חשיבות המצוות, אבל שם הוא פשוט רעב לכל מצוה רעב נורא, שם הוא מצטער על כל מצוה שויתר עליה או כל עבירה שעבר עליה צער מאוד גדול. והדבר היחיד שמועיל לו, הוא שצאצאיו אחריו מקיימים מצוות שזו הזכות שלו שהניח אחריו אנשים עובדי ה' בעולם.

תסלחי לי שאני לא יכול להתאפק ולשאול שאלה שפוט אני אף פעם אבל אף פעם לא הבנתי… אני רואה שבאלתך שאת מאמינה באלוקים, וגם מאמינה בתורה, אז מה הכוונה "אני לא דתית"? זה נראה כאילו יש שני דרכים לגיטימיות בעיני אלוקים, יש אנשים שהם דתיים והם צריכים כמובן לשמור את כל המצוות, ויש אנשים שמה לעשות, הם לא דתיים, והם כל מה שהם מקיימים זה סוג של בונוס שהם נותנים לבורא עולם… מה ההגיון בהסתכלות הזו? את יודעת שהתורה אמת והמצוות אמת ואלוקים אמת, ויש עולם הבא, אז תעזרי לעצמך… מהיום את דתית, מזל טוב! כל עזרה שאת צריכה והדרכה בשמירת המצוות, את מוזמנת לעשות זאת כאן. נשמח לסייע בכל עת ובכל שעה בעזרת ה'.

היום זה הזמן לקיים את המצוות, אחרי מאה ועשרים זה כבר מאוחר, והדבר היחיד שמועיל זה המצוות של הילדים… אז… אנחנו עדיין חיים ב"ה… קדימה!

שבת שלום ובשורות טובות.

בהצלחה רבה בדרך החדשה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה מכל הלב על תשובתך הכנה
    אינני אדם שומר שבת מבחירה,אבל עבורי דרך ארץ קדמה לתורה וכיבוד אב ואם היא דבר קדוש יותר מהכל, אין "בונוס" אבל האמונה בלב שלי לקב"ה היא ביני ובינו,אני אוהבת להתפלל בבוקר,אני נהנית לשמור כשרות,ואני תמיד שמחה ובחיוך גדול לעזור :)
    מכבדת כל אדם בבחירתו,ושמחה שיש מי שיכול לכוון בהלכות ודברים שאינני מבינה כלל.מודה לך מקרב לב על הכנות ועל התשובה ,שנדע רק בשורות טובות ב"ה

  2. אכני מכבד את דרכך, רק שפשוט אינני מבין אותה… הרי שמירת המצוות אינה משהו שנתון לבחירתנו, אם את מאמינה בה' ובתורה הרי שאת יודעת שזו חובה גמורה שאינה נתונה לבחירה. לכן תמהתי, מה ההגיון שבתפיסת עולם זו, שאגב לא יחודית רק לך, שמעתיה כבר הרבה. ואני חושב שהיא פשוט נובעת מכח ההרגל ואין בה הסבר רציונאלי, רגילים שיש הרבה אנשים נחמדים חילונים, אז ממילא מבינים שלשמור מצוות זה ענין של בחירה אישית והחלטה, כל אחד לפי דרכו… אבל אם קוראים את התורה רואים שזה לא כל כך נכון, המצוות הן ציווים ולא המלצות. זה כמובן טוב וכדאי וזה כל תכלית הבריאה, וגם נוחלים חיי העולם הבא, אבל אין פריבילגיה לומר לאלוקים קח את העולם הבא שלך אני בוחרת אחרת, זה פשוט לא קיים במיגוון האפשרויות שהוא הציב…
    המשיכי לעשות רק טוב כל הימים. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל