לתרומות לחץ כאן

הגרלה סינית מכספי מעשר

שאלה:

שלום וברכה,
השאלה שלי היא: האם אני יכולה להכנס להגרלה הסינית של עזר מציון מכספי מעשרות, כיוון שעם הכניסה אני מקבלת מתנה, אבל המתנה הולכת לנדוניה שלי….
אשמח לתשובה
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

הכלל בענין זה הוא פשוט: מה שהיית נותנת גם אם זה לא היה מצוה, סתם כי את חושבת שזה משתחם לך כלכלית, כמו שאנשים קונים כרטיס לוטו, זה אין להוריד ממעשר, אבל מה שאת נותנת כי בסך הכל זה עזר מציון והכסף הולך לדבר טוב, זה כבר אפשר לתת ממעשר. כלומר נניח שזו היתה הגרלה בלי מצוה, סתם האגודה למען החתולים, היית קונה כרטיס עד 5 ש"ח, ועכשיו שזה עזר מציון את מוכנה לקנות ב100 ש"ח, אזי 95 ש"ח אפשר ממעשר. מה שהיית משלמת על המתנה הזו אי אפשר לתת ממעשר, זה שזה הולך לנדוניה זה לא משנה.

שבת שלום וחיים טובים ומאושרים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה,
    תודה רבה על התשובה!!
    לא הבנתי את הכוונה של " מה שהייתי משלמת על המתנה לא יכול ללכת מכספי מעשרות", אני אתן דוגמא: הם מציעים לקנות חבילה של כרטיסים להגרלה ב1900 שח ומי שקונה את החבילה הזאת בנוסף לכניסה להגרלה מקבל מתנה(מעבד מזון/סט כריות ושמיכות וכ…) כפי שניתן לראות מדובר במתנות יקרות אך זה תרומה ( ז"א עזר מציון מקבל את המתנות האלה בחינם מבעלי החנויות כך שה1900 שח שאני מביאה להם לא הולך על המתנה שאני מקבלת….)
    אשמח להבהרה
    תודה

  2. כמה את מוכנה עכשיו לשלם על מתנה זו? לא משנה כמה היא שווה אלא כמה את מוכנה לשלם. נניח הם נותנים מגהץ קיטור ששווה 500 ש"ח, את לא צריכה עכשיו מגהץ, אבל אם יתנו את זה ב150 ש"ח תשמחי לקנות [גם כשאין בזה כל מצוה, סתם בחנות ברחוב], אז את הסכום הזה אין לנכות מחישוב המעשר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל