שאלה:
בס"ד
ברכה ושלום.
מה הדין במקרה שהיו לפניו מינים הרבה (מזונות, עץ, אדמה וכו') והחביב עליו הוא אדמה – האם יקדים אדמה למזונות, או שמא מזונות תמיד קודם לאמה (מגע אש)?
יצויין שמרן בשו"ע פסק שם היו לפניו מינים הרבה (עץ ואדמה) יקדים החביב עליו אף שיש בעץ ממין שבעה.
שאלתי אם כן, היא האם תמיד החביב קודם גם אם זה בכגון הנ"ל אדמה ומזונות. אשמח לדעת את פסק ההלכה לי פסקי מרן הגר"ע יוסף וכן אם אפשר מקורות.
בברכה
מש"ש
תשובה:
מזונות קודם, רק כאשר השאלה היא בין העץ לאדמה החביב קודם.
השבת מתקרבת ואני מקצר.
שבת שלום ומבורך.