לתרומות לחץ כאן

Ocd טהרה

שאלה:

שלום לכבוד הרב ,
2 שאלות שעולות לי די הרבה
בגלל שיש לי ocd גם לגבי טהרת המשפחה ותשובתך תסייע לי במצבים רבים ותחסוך לי שאלות והתלבטויות :
1.אני משתדלת לא להסתכל על התחתונית אבל לעתים קורה מצב שאני רואה בזוית העין ( או מדמיינת)צבע מסוים שאני לא יודעת אפילו איזה צבע כי זה בלי להסתכל רק רואה מזוית העין. אם לא ראיתי בודאות כתם לא להתייחס לכתם ולא להמתין 24 שעות כדי לוודא שאין כתמים ?
2. יש לי ספקות לגבי דיני הרגשה .אף פעם לא הרגשתי כלום. לאחרונה ( כנראה מה ocd)יש לי ספקות לגבי הרגשות מסוימות. אני מרגישה זרימה של נוזל ( לא יודעת לומר אם בעומק הנרתיק או לא- נראה לי לא בעומק אבל לא בטוחה) ולא יודעת אם עליי לבצע בדיקה פנימית או לא כדי לוודא?
היום זה קרה לי פעמיים , באחת הפעמים הסתכלתי על התחתונית והיא הייתה נקיה . על התחתונית הראשונה שבה הרגשתי כך לא הסתכלתי . האם להסתכל?
לפעמים גם קורה לי שמרגישה לחץ במקום בפנים – כאילו מתאמצת להוציא שאריות של דם או שתן , לא זוכרת אם בהרגשה מהסוג הזה הרגשתי נוזל זורם או לא.
האם אני יכולה לא להתמקד גם בענייני ההרגשה אם אף פעם לא הרגשתי ולא ברור לי אם מה שאני מרגישה נקרא הרגשה או לא ? האם להתעלם מהרגשות אלו?
תודה רבה מראש!

תשובה:

להתעלם לחלוטין, נשים היום לא מרגישות הרגשות שיש להן משמעות הלכתית, ממש להתעלם.

אינני מכיר הלכה של המתנה 24 שעות… אם ראית כתם על תחתונית לבנה [דוקא לבנה], יש לזה כל מיני דינים תלוי בגודל ובצבע, לא ראית אז כלום. גם אם ראית וזה לא אסר כי היה קטן או לא בגוון שאוסר, לא צריך להמתין, רק אם יש כתמים חוזרים ונשנים ונראה שהולך להתחיל מחזור. אם זה לא לבן אין כל בעיה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. תודה רבה לרב!
    מחילה מהרב אבל הבנתי שכתם גם גדול מגריס על תחתונית אפילו לבנה לא אוסר כי תחתונית לא מקבלת טומאה ( לספרדים). מבולבלת כעת כי היו לי כמה מקרים כאלה שאפילו צילמתי או הראתי לרב והוא אמר שאני מותרת גם כשהצבע היה אדום . זה קרה לי גם לא מזמן ולא אסרתי את עצמי .

  2. בנושא של להמתין 24 שעות, הגאון ר' עמרם פריד הורה לי להמתין 24 שעות מכתם עד קיום המצווה מחשש שמא יראה דם בשעת תשמיש

  3. בדרך כלל אומרים כך בכתמים חוזרים או כתם דם מאוד ברור ומשמעותי, אבל בכתם רגיל אין סיבה לאסור, זה יכול להיות מיקרי או ממאמץ מסויים. כמובן מי שקרובה ממש ליום הוסת חוששת יותר, וכל חכם עיניו בראשו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל