לתרומות לחץ כאן

כולל לעילוי נשמה

שאלה:

שלום. אני ראש כולל של כולל ערב. שתי שאלות-
א. כאשר פתחתי את הכולל בביהכנ"ס הקהילתי, היו שם כבר שני אברכים שישבו ולמדו לפני כן, ועכשיו הם רוצים להצטרף למסגרת של הכולל ולקבל מילגה. השאלה שלי האם תהיה לי זכות בהחזקת התורה שלהם, או שכיוון שהם לומדים גם בלי זה אין לי שום זכות בזה. יש לציין שמדובר באברכים מסגנון שלא ילמדו יותר טוב כשיש להם מילגה מאשר כשאין להם.
ב. הכולל נקרא על שמו של סבי ז"ל, ומכוח זה אני לשכנע את החברים והידידים שלו שייתרמו לי לכולל. עכשיו אני רוצה לפתוח סניף נוסף בעיר אחרת, ולהקדיש את הכולל על שם הסבא השני שלי ז"ל, וכמובן שהמעגל תורמים יהיה שונה. אבל מצד שני מחזור הכספים של הכולל הוא מחזור אחיד ובחשבון בנק אחד. האם אני צריך לחשוש שאנשים שתרמו בגלל הסבא הראשון לא ירצו לתרום בשביל השני, או שמבחינתם זה לא משנה, או אפילו אם זה משנה, אבל אולי אפשר לעשות את זה נר לאחד נר למאה, או שזה גניבת דעת. חשוב לי מאוד התשובה בשביל המשך הפעילות שלי!
סליחה על האריכות ותודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

1. עיקר הזכות שלך היא התמיכה בלומדי תורה, וזו זכות גדולה עד מאוד, ולכן אדרבה, דוקא בגלל היותם אברכים מתמידים מיוחדים, מצוה לקבל אותם ולתמוך בהם בעין יפה.

2. ככל שאתה מקבל אברכים בערך לפי התקציב, גם אם בסוף הכל בא מחשבון אחד זה בסדר גמור, כל מי שתורם נותן על דעתך ועל דעת שיקוליך, והרי פחות או יתר הכסף שנתרם לכולל מסויים הוא זה שמוזרם אליו, וזה בסדר גמור.

תצליח מאוד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל