שאלה:
קדושה ראשונה קידשה לשעתה או קידשה לעתיד לבוא?
תשובה:
כידוע זו מחלוקת גדולה בגמרא, ולהלכה, אם קדושה ראשונה קידשה לשעתה ולא קידשה לעתיד לבוא, ורק קדושה שניה קידשה לשעתה וקידשה לעתיד לבוא.
מקורות:
ראה סוגית הגמרא במגילה דף י', שבועות ט"ז, הרמב"פ פסק בהל' בית הבחירה פרק ו' שקידשה לעתיד לבוא, אמנם בתחילת הל' תרומות פסק שמקומות שקידשום עולי מצרים לא התקדשו לעתיד לבוא ואין בהם חיוב תרומות ומעשרות, וכידוע כך המנהג לגבי הערבה הדרומית לענין קדושת שביעית ועוד. ויש על כך תירוצים שונים באחרונים.