שאלה:
ישנו מנהג שכמה מבני הבית מקדשים בזה אחר זה. האם יש בכך בעיה מצד ברכה לבטלה וברכה שאינה צריכה?
תשובה:
שלום וברכה
אם הם עושים זאת משום שחוששים שמא המקדש המבוגר אינו עושה זאת כהלכה, משבש מילים וכדומה, אזי המנהג נכון, אבל אם הוא מקדש טוב, אין כל סיבה לכך, אדרבה, ברוב עם הדרת מלך. אין בזה בעיה של ברכה לבטלה או ברכה שאינה צריכה, אין חובה לאדם לשמוע ברכה חברו ככל שהוא רוצה לברך את הברכה שהוא מחוייב בה בעצמו, אבל מפסידים את הענין של ברוב עם.
אומנם במ"ב סי' ח' ובעוד מקומות כתב בדרך אפשר ליישב מדוע לא עושים כן בכל הברכות שאחד מברך בשביל כולם לקיים "ברוב עם" ויישב דלא בקיאים בכוונה וכ"ש קידוש דהוא יותר ארוך
נכון, אבל בכל המקומות שיש צורך בכוס או לחם משנה וכדומה כבר נהגו ששומעים מאחד ולא חוששים לזה.
השאר תגובה