לתרומות לחץ כאן

סוס חד קרן – עבודה זרה

שאלה:

שלום וברכה האם יש חשש של עבודה זרה בצורה של סוס חד קרן?

תשובה:

שלום וברכה

אני לא חושב שהאגדות הללו של סוס חד קרן משתייכות לאיזו עבודה זרה, זה סתם סוג של אגדה עתיקה כמו רבות כאלו…

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אגדה עתיקת יומין ?
    א"ר אלעא אמר רשב"ל אומר היה ר"מ תחש שהיה בימי משה בריה בפני עצמה היה ולא הכריעו בה חכמים אם מין חיה הוא אם מין בהמה הוא וקרן אחת היתה לו במצחו ולפי שעה נזדמן לו למשה ועשה ממנו משכן ונגנז מדקאמר קרן אחת היתה לו במצחו ש"מ טהור היה דא"ר יהודה שור שהקריב אדם הראשון קרן אחת היתה לו במצחו שנאמר (תהלים סט, לב) ותיטב לה' משור פר מקרין מפריס מקרין תרתי משמע אמר ר"נ בר יצחק מקרן כתיב וליפשוט מיניה דמין בהמה הוא כיון טדאיכא קרש דמין חיה הוא ולית ליה אלא חדא קרן איכא למימר מין חיה הוא (שבת כח: ).
    ר' אבון אמר קרש היה שמה. תני רבי הושעיה דחדא קרן ותיטב לה' משור פר מקרין ומפריס (ירושלמי שבת ב, הלכה ג).
    וזאת התרומה וגו', וערת אלים מאדמים ועורות תחשים
    רבי יהודה ורבי נחמיה, רבי יהודה אומר: חיה טהורה גדולה הייתה במדבר וקרן אחת היה לה במצחה, ובעורה ששה גוונים, ונטלו אותה ועשו ממנה יריעות (תנחומא תרומה ו).
    רַבִּי יוֹחָנָן אוֹמֵר מִין חַיָּה גְדוֹלָה הֶרְאָה הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְמשֶׁה וְעָשָׂה הֵימֶנָּה צֹרֶךְ הַמִּשְׁכָּן וּגְנָזָהּ. רַבִּי אָבִין אָמַר קֶרֶשׁ הָיָה שְׁמָהּ. תָּנֵי רַבִּי הוֹשַׁעְיָה קֶרֶן אַחַת הָיְתָה לוֹ בְּמִצְחוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים סט, לב): וְתִיטַב לַה' מִשּׁוֹר פָּר מַקְרִן מַפְרִיס וגו' (קהלת רבה פרשה א(ט) )

  2. תודה על ציטוט דברי המדרש, אבל זה לא רלוונטי לדברי השואל. הוא מדבר על פסל כזה שמצוי בפסלים בציורים ואפילו בציורי ילדים, שהוא מתבסס על אגדה עתיקה מהמיתולוגיה היונית לגבי סוס חד קרן שהיה ניצוד בשיטות משונות ואינני רוצה באתר קדוש זה לכתוב את כל השטויות הללו…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל