לתרומות לחץ כאן

כאבי בטן לפני מחזור

שאלה:

לאשתי יש פעמים רבות כאבי בטן לפני מחזור, ו(כמעט) בכל פעם היא מתעקשת שזה כאב בטן שיש לה רק לפני שמקבלת מחזור. האם כאבי בטן אלו הם בכלל הרגשה האוסרת?

תשובה:

שלום וברכה

כיון שהכאב בטן הזה אינו בא מיד כשיש גם ראיית דם, אלא הוא מקדים אותו בזמן בלתי מוגדר באופן מובהק, וגם סביר שניתן להתבלבל בינו לבין כאב בטן אחר, זה לא נחשב כוסת הגוף, ואין בכך כדי להגדיר שיש לה וסת כזה לגבי כל הדינים המבוארים בסי' קפט, ולאסור אותה מרגע שקיבלה כזה כאב בטן, אבל החכם עיניו בראשו, אם היא מרגישה כאב כזה, אין לקיים יחסים, כי הרי בנקל ניתן להכשל… היא יודעת שיש סיכוי שזה מגיע… בפרט אם מדובר בזמן שהוא כבר קרוב לזמן שהיא אמורה לקבל מחזור.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. האם כשמופיע כזה כאב בטן לא צריך לפרוש משאר הקרבות כגון חיבוק ונישוק אפילו שחושבים שכבר הופיע המחזור רק עדיין לא בדקו לראות אם באמת יש דם? זה אומר שכל הקרבות של חיבוק ונישוק יהיו אסורים רק ממתי שראו בפועל את הדם ולא ממתי שחושבים שאולי כבר התחיל (כי יש כאב בטן וכו') אבל בפועל לא הלכו עדיין לשירותים לבדוק?

  2. אז לפי מה שאני מבין מהרב שאם כן קרה כזה מקרה שהיה כאב בטן וכו' ועדיין לא בדקו אם הופיע דם אז זה בסדר אם היה חיבוק ונישוק לפני, ולא עברו על איסור או משהו דומה? ברור שלגבי קיום תשמיש חייבים לבדוק לפני משום 'חכם עניו בראשו' וההשלכות של זה גם יותר חמורים, אבל פה מדובר רק על חיבוק ונישוק.

  3. אם היא מאבחנת את זה ככאבי מחזור כדאי להמנע גם מחיבוק ונישוק עד שבודקים ורואים מה קורה. בשאר הרחקות אין חובה עדיין להזהר.

  4. ואם קרה מקרה כזה שלא נמנענו מחיבוק ונישוק (לא מעבר לזה) וזה אכן היה כבר מחזור רק לא בדקו, האם עברו על איסור וכדומה, או שפשוט היה עדיף להימנע ולא קרה כלום?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל