לתרומות לחץ כאן

קיימו יחסים בשבעה נקיים

שאלה:

שלום
אני ובעלי נכשלנו בשבעת הימים הנקיים לפני שטבלתי במקווה,אני אמורה לטבול בעוד 4 ימים, בדרך כלל כבר שנים שומרת על מצוות הנידה והטהרה ,זה נורא חשוב לי, אך הפעם נכשלנו, כמובן שמאוד מצטערת ומודעת לחומרת העניין,אך לא יודעת מה לעשות ,האם לחכות למחזור הבא כדי לטבול? האם כבר לטבול?
עצובה מאוד ולא יודעת מה עליי לעשות, מתכוונת להמשיך לשמור ולהקפיד, אך נפלתי הפעם לצערי
בבקשה מחכה לתדובה, מה עליי לעשות.

תשובה:

שלום וברכה

הצטערתי איתך מאוד מהמקרה החמור שאירע לכם. איסור נדה חמור מאוד. לגבי ספירת הנקיים, יש להמתין שלושה ימים שלמים מאז שקיימתם יחסים  ורק לאחר מכן להמשיך את הספירה ולטבול.

מלבד זאת, כדאי לעשות כפרה של ביאת נדה כמבואר בפוסקים בסוף סימן קפ"ה, פדיון 40 תעניות לכל אחד, אני בדרך כלל מעריך זאת ב30 ש"ח ליום כפול 40 יום, לכל אחד מכם.

מעשה זו עוונו חמור מאוד צריך להתחרט עליו מאוד, להצטער ולקבל החלטה שזה לא יחזור על עצמו חלילה.

שבוע טוב ומבורך.

מקורות:

ראה שו”ע יו”ד סי’ קצו סעי’ יא, שאשה שפולטת שכבת זרע תוך ו’ עונות [שלושה ימים שלמים] לתשמיש סותרת את אותו היום, וכיון שלא ניתן לברר זאת עליה להמתין מלספור כל אותו הזמן. דין זה נוהג גם במקרה האמור.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. בעל תשובה לא צריך כלום, ואם ירצה, יפדה רק על פעם אחת. באופן כללי תחושתי היא שאדם שחוזר בתשובה ומשנה את כל מערך החיים שלו, הוא כל כך מתוק וכל כך אהוב אצל הבורא, שכל מעשיו נמחקים ואינו צריך כפרה, ואדרבה, כל עיסוק שלו בעבר הוא עצת היצר כדי להחליש אותו. מעשה כזה, להפוך את כל החיים, זה דבר כל כך מיוחד, שהוא נעלה על כל הכפרות.

  2. ישר כח!
    אשתף את כבודו במחשבה שהייתה לי והעליתי אותה מול אחד מגדולי מזכי הרבים בארצנו.
    הרי הגמרא אומרת בברכות לד' עמוד ב' שמקום שבעלי תשובה עומדין צדיקים גמורים אינם עומדין.
    ולכאורה אפשר להבין שהרי לשנות אורח חיים מקצה לקצה ולהפוך מאדם בעל עבירות לאדם ירא שמיים בתכלית זה באמת קשה ומוערך מאוד, כיוון שעוזב את התועבות והעבירות הבזויות והתאוות ומפנה מרצו וחשקו לעבודת הבורא, וזה כרוך בעזיבת חברים ישנים, בהתנגדויות מהסביבה (ולפעמים גם מהאשה עד פירוק הבית במקרים מסויימים) והמחיר לא קטן בלשון המעטה.
    אבל זה כל כך שווה את זה, כלומר, ברגע שאדם מגלה את האמת, פשוט כבר אי אפשר אחרת..

    אבל אני טוען כנגד, שגם חרדי מבית שנולד לדרך זו, כיוון שלא טעם את טעם החטא, אולי דווקא הוא יותר צריך לפעול והתגבר כנגד היצר האורב בכל פינה, כיוון שלא התנסה בעולם הרע והנבזה והרקוב של החטאים והתאוות.
    לעומתו אדם שהיה שם בעולם הרע ומגיע למסקנה שכל התאוות וכל העברות וכל הדברים האלה סרוחים ומגעילים , ולא שווים כלום לעומת העונג הצרוף שיש בעבודת השם, להם לפעמים קל יותר אולי במובנים מסויימים.

  3. ההלכה בענין ידועה אך התקשתי בזה למה יועיל להמתין שש עונות ולאחר מכן להמשיך בספירה? למה שלא תצטרך להתחיל ספירה מחודשת? וכי לא צריך שיהיו רצופים? ובמה זה שונה מהסחת-הדעת שמצריכה ספירה חדשה?

  4. במחילה מכבוד הרב המשיב אך לעניות דעתי יש לחלק. אמנם במקרה דנן בו הם נכשלו היא אכן לא הסיחה דעתה. אך המקרה הקלאסי המדובר בפוסקים הינה בטבילה מוקדמת בטעות וגם על זה אמרו שלאחר ו עונות שתמשיך לספור. שם היא הרי ממש טבלה והסיחה דעתה אז מדוע שלא נצריך אותה לחזור לספור מההתחלה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל