לתרומות לחץ כאן

שכן שמעשן בפרוזדור

שאלה:

כבוד הרב, שכן שמעשן בפרוזדור בקומה שלנו ואיימנו עליו כבר כמה פעמים, והוא מסרב לשמוע : האם מותר להתקשר למשטרה בסיבה זאת ?

תשובה:

שלום ידידי, אני חייב לספר לך למה הוא מעשן בחדר מדרגות! בלי להכיר אותו אני יודע! כי איימת עליו… אני שם לב שוב ושוב, שהסיבה לכל בעיות השכנים, או לפחות ל99% מהם אם נראה לדייק, הוא חוסר ידיעה איך חיים ביחד… חוסר הבנה איך גורמים לאדם אחר לקיים את רצונך… אני בטוח שאם היית ניגש אליו בידידות, מדבר איתו בצורה מכבדת, נותן לו תחושה שיש לו מקום וזכות והכל בסדר, אבל אתם מאוד מבקשים כי זה מפריע לכם, ואתם מודים לו על ההתחשבות, הוא לא היה עושה את זה! שים לב, אתה הולך לחיות איתו גם הלאה! כך אתה רוצה לחיות? שכל פעם שתפגוש אותו תחמיצו פנים זה לזה?! אתה יכול להיות החבר הכי טוב שלו ולא משנה מי הוא! אם רק תדברו נכון.

בהצלחה רבה וחודש טוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם השאלה היתה: שכן "חולה" קורונה החייב בבידוד, מסתובב בחדר המדרגות. האם עלי לגשת אליו בעדינות ולהסביר לו (עברתי כבר קורונה, ובפשטות איני יכול להדבק יותר), או שמותר לי להזמין משטרה?
    מה היתה התשובה? מקבילה לתשובה כאן?

  2. ראה, אני קודם כל כותב מבחינת הכדאיות… יהיה לך נוח יותר וטוב ומועיל יותר לדבר בעדינות, במקרה חריג שזה לא מועיל, ודאי שבמקום סכנה אין ברירה ונוהגים בתקיפות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל