עי׳ בעה״ט במדבר א׳ נ׳ אין אדם נעשה שוטר מלמטה אלא א״כ נעשה רשע מלמעלה
יש להזהר מהקשרים שלא תמיד מחייבים, יש הרבה אנשים טובים במשטרה.
הוצאת את הדברים מהקשרם לא כתוב בבעל הטורים שמי שהוא שוטר הוא רשע. הכוונה שם שאדם מקבל שררה למטה בעולם הזה פעמים זה בגלל שהוא רשע למעלה ולכן נתנו לו שררה. וכן כתב הרמב"ם בפירוש המשניות לאבות פ"א מ"י. ובגמרא סנהדרין קג, א לפי פירוש היד רמ"א אם נעשה רש [ראש] למטה נעשה רש למעלה. תלמד שוב את הדברים בעיון.
לכן מדת חסידות לא להיות שוטר, ולכן אליהו לא נגלה במבואר בירושלמי.
עי׳ בעה״ט במדבר א׳ נ׳ אין אדם נעשה שוטר מלמטה אלא א״כ נעשה רשע מלמעלה
יש להזהר מהקשרים שלא תמיד מחייבים, יש הרבה אנשים טובים במשטרה.
הוצאת את הדברים מהקשרם לא כתוב בבעל הטורים שמי שהוא שוטר הוא רשע. הכוונה שם שאדם מקבל שררה למטה בעולם הזה פעמים זה בגלל שהוא רשע למעלה ולכן נתנו לו שררה. וכן כתב הרמב"ם בפירוש המשניות לאבות פ"א מ"י. ובגמרא סנהדרין קג, א לפי פירוש היד רמ"א אם נעשה רש [ראש] למטה נעשה רש למעלה. תלמד שוב את הדברים בעיון.
לכן מדת חסידות לא להיות שוטר, ולכן אליהו לא נגלה במבואר בירושלמי.
השאר תגובה