שאלה:
כאשר נשבר לילד הקטן היד בשבת,
האם מותר לקחת אותו לחדר מיון בשבת עבור כך ?
תשובה:
שלום רב
לנסוע על ידי יהודי בודאי אסור. לנסוע על ידי גוי ולטפל על ידי יהודי, תלוי: לא בכל שבר יש סכנת אבר. יש הבדל בין שבר פתוח לשבר פנימי, ובין שבר בקצוות העצם למקום אחר, ובכל שבר יש לשאול באופן ספציפי. על כל פנים, הכלל הוא שכאשר יש סכנת אבר מותר לעשות מלאכות דרבנן גם על ידי ישראל וכשאין סכנת אבר מותר רק על ידי גוי ובתנאי שהכאב חזק מאוד עד שנחשב כחולי כל גופו.
רק הערה קטנה
בילד לפי רוב פוסקים דינו כמו חולה שאין בו סכנה וממילא אין צורך שיהיה כאב חזק מאוד להכנס בגדר חולה שאין בו סכנה
עד גיל שלוש רגילים להגדירו כך, אחר כך כבר לא כל כך.
מה המקור של עד גיל 3?
כך רגילים להורות ויש בזה סברא, ילד גדול אינו חולה..
איך אפשר לאדם מן השורה – שאיננו חובש ולא עבר קורס במד"א – לדעת להבדיל בין שבר פתוח לשבר רגיל? האין בזה משום ספק לפחות
ככל שיש ספק אתה צודק. רק כתבתי את הכללים וכדאי ליצור קשר עם מישהו באיזור לברר.
השאר תגובה