לתרומות לחץ כאן

נטילת גלולות להיכנס להיריון – האם צריכים לספר?

שאלה:

שלום כבוד הרב!
אני גרושה ללא ילדים בתקופת שידוכים בשנית, ואני סובלת ממחלה גינקולוגית אך עדיין לא באבחנה מלאה איזו בדיוק אנדומטריוזיס או אדנומיוזיס כרגע באמצע סידרת טיפולים, ולכן אני לוקחת גלולות יאז פלוס כדי שלא לקבל מחזור בכלל, ומכיוון שהמחזורים שלי מאוד מאוד ארוכים וכאבים שאי אפשר לתאר ובימים שאני במחזור אני מושבתת לגמרי, ואני בע"ה רוצה להמשיך ככה גם אחרי החתונה לקחת גלולות לו

ופעם בכמה חודשים לקבל מחזור, גם להקל על עצמי מבחינת כאבים, ובנוסף גם לא להיות אסורים כמה חודשים כי אני לא מצליחה לעשות 7 נקיים, האם אני צריכה לדבר על זה השידוכים בפגישות המתקדמות לפני סגירת חתונה או אחרי אירוסין? ועוד שאלה בבקשה, האם אני חייבת להגיד שיש לי מחלה גינקולוגית כי אני לא יכולה להקלט לבד להריון אלא רק עם כדור או שלא יגידו אח"כ מקח טעות ח"ו, תודה רבה מראש, והמשך שבוע טוב ויום נעים ומבורך.

תשובה:

שלום רב,

לעניות דעתי כדאי לומר זאת לפני הנישואין. אבל אין צורך לומר זאת בשלבים מוקדמים. ישנם הרבה נשים שאינן נקלטות באופן טבעי, והיום ניתן להיקלט ע"י אמצעים שונים ומאד בקלות ברוך השם. כלומר, מה שבעבר היה ממש בעיה רצינית והיה מחייב לומר מראש ובהחלט הסתרה כזו היתה גורמת לבעיה של קידושי טעות, היום לעומת זאת שישנם אמצעים רבים ומגוונים הפותרים את הבעיה ללא קושי, לכן איני רואה בזה בעיה המצריכה לדבר על כך בטח לא בשלבים המוקדמים. ואפשר לדבר על כך סמוך לנישואין.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל