שאלה:
שלום,
ידוע רעו א, גוי שעשה עבור יהודי מלאכה דאורייתא אסור לכל , גם מי שלא נעשה בשבילו.
והשאלה, אם עשה איסור מדרבנן עבור יהוד ( נניח שהדליק מנורת לד) לסוברים שזה מדרבנן או, כל מלאכה שזה מדרבנן האם בזה יהיה מותר ?
ידוע לי סעיף ח, אבל שם זה לעניין הוצאה ולא מעשה ממש.
מה הדין עשה – בשוגג ובמזיד ?
צריך מקור יותר מדוייק במ״ב אם יש?
תשובה:
לצורך מצוה או במקום צער התירו, אבל בלא זה, ברור שגם שבות דשבות אסור, ראה פרי מגדים סי’ שז א”א ס”ק ז, שו”ת מהר”ם שיק או”ח סי’ קכא, וראה ביאור הלכה סי’ שמט שהסתפק בזה, וע”ע חזון איש סי’ קג ס”ק יט.