לתרומות לחץ כאן

טבילת מכשיר – סיר גריל חשמלי

שאלה:

שלום, קניתי מכשיר גריל להכנת פיתות (כמו מחבת שגוף החימום מחובר אליה – נניח כמו מכשיר קרפ צרפתי) עם גוף חימום עליון גם כן שנסגר מעל. מכשיר גדול. האם הוא צריך טבילה? (זה הרי די דומה לתנור) אני מפחדת שיהרס כי זה נראה יותר מורכב מאשר טוסטר לדוגמא. וכן, לפני מספר חודשים רכשנו מצנם ואז בדקנו את הנושא ולא זוכרת למה החלטנו להקנות לגוי. ועכשיו אחרי שקראתי שוב את ההלכות אני מפחדת אולי זה לא היה הקניה רצינית. מה צריך לעשות עכשיו? (להטביל את זה עכשיו אי אפשר כי זה מלוכלך ואין דרך לנקות מבפנים.) תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

ניתן גם לקלקל בו משהו שמצריך מעשה אומן לתקנו ואז לתקן על ידי ישראל, סומכים על כך במכשיר חשמלי המחובר לקיר – לשקע, בצירוף דברי השבות יעקב הידועים שכלי המחובר לקרקע פטור מטבילה, הארכנו בזה פעמים רבות כאן באתר.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. לגבי השאלה על סיר גריל לאפיית פיתות. לכאורה מספיק להטביל רק את החלק התחתון של הכלי שבו מניחים את הבצק והוא מונח על הגז,אבל החלק העליון שבו נמצאים הגופי חימום החשמליים אינו צריך טבילה כי האוכל לא נוגע בו וכמבואר ברמ"א בהג"ה לשו"ע (יו"ד סימן ק"כ סעיף ה' )שכיסוי שכופין על הפת לאפותו אינו טעון טבילה אבל כיסוי קדירה טעון טבילה ועי'ש בבאור הגר"א אות ט"ו שכיסוי קדירה טעון טבילה בגלל שהמרק והזיעה עולים לכיסוי והוי כקדירה עצמה וכוונתו משום שהאוכל נוגע בכיסוי משא"כ באפיה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל