לתרומות לחץ כאן

בדיקת קורונה ביום שישי

שאלה:

האם מותר לעשות בדיקת קורונה ביום שישי אם ידוע שמחללים שבת.
אני בבידוד עם תסמינים קלים. אני חושב צד להתיר, כי כאשר אדם מסופק הוא פחות נזהר, וקשה מאוד לעשות ספק כודאי ולהתנהג בבידוד הרמטי.

תשובה:

שלום וברכה

ההוראה שאנחנו רגילים לומר שבדיקה כדי לדעת אם להיות בבידוד – לוודא מחלת קורונה, מותר, מהטעם שהזכרת, אבל בדיקה שענינה לדעת אם ניתן כבר לצאת מבידוד, אין לעשות ביום שישי.

רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. רציתי להאיר, שזה כל כך נכון מה שעניתם. כי אני באותו מקרה שאלתי רב והורה לי לא להיבדק ביום שישי. מה שקרה שעשיתי בדיקה רק ביום שני. ומכיון שכבר ביום שבת הרגשתי טוב ועברו לי כל התסמינים, חומרת הבידוד ירדה קצת. ומה שקרה,שהייתה לי נזילה בצנרת מחוץ לבית, והייתי צריך לתקן אותה. הלכתי לחנות טמבור לקנות חלפים, והלכתי לבית הוריי להביא מפתח צינורות, ואמי שתחי' אמרה לי לבוא לאכול. אז אכלתי. וחזרתי לביתי לתקן את הנזילה, והשכן בא לעזור לי.
    ביום רביעי הגיעה תשובה החיובית. כשראיתי את התשובה החיובית, נתקפתי בחרדה שמא הדבקתי אנשים (למרות שהייתי עם מסיכה על הפה והאף). וגם חששתי שמא אשתי והילדים נדבקו (כי בבית לא כ"כ הקפדתי מאז שעברו התסמינים) ואולי הם העבירו את זה הלאה, ולך תדע למי זה יגיע בסוף רח"ל. התחלתי להתחנן לבורא עולם שאף אחד לא יחלה בגללי.
    והמסקנה, שלענות הלכה, צריך להכיר את המציאות ואת טבע האנשים. יישר כח לכם!!!
    נ.ב. ברוך ד' אשתי והילדים יצאו שלילי. כעת אני עוקב אחרי האנשים שנפגשתי איתם, בתפילה שיתמידו בבריאותם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל