לתרומות לחץ כאן

לשתות מים של "תקופה" ועוד בעניינים סגוליים

שאלה:

א. ראיתי שאתמול כ"א טבת היה "תקופה" והיה כדאי לא לשתות מים בין 10 ל11. האם זה גם מים שנמצאים במיני בר. ומה הדין מים בברז. במקום אחד היה נראה שמים שהיו בתלוש זה יותר בעייתי. וגם אחרי התקופה אסור לשתות אותם. האם בעצם מים במיני בר צריך לרוקן?
ב. מענין לענין…ראיתי בספר פלא יועץ שצמח רוד"ה (שזה הבנתי הפיגם המצוי בזמנינו) הוא סגולה גדולה נגד עין הרע, עד כדי שכתב שם שאולי יש חיוב מצד "ונשמרתם" לשאת אותו…
ולא הבנתי איך מבחינת היהדות צמח יכול להגן נגד עין הרע. זה ממש נשמע חלילה אמונה טפילה קלאסית. איך יתכן שדבר שלא הוזכר בש"ס או בפוסקים או בזוהר וכד' יש לו כח סגולי. האם אין בזה בעיות של "מנחש"?

תשובה:

על שתיית מים בזמן התקופה ראה כאן בהרחבה מה שכתב לפני שנים מספר רבי עובדיה יוסף טולידאנו כאן באתר.

הנושא השני ששאלת, אני באמת לא מתמצא בו, בזמנינו ממעטים להתייחס לכל אותם סגולות המובאות בספרים ישנים, משום שבהרבה דברים כאלו השתנו הטבעיים וגם אנחנו לא ממש מבינים אותם.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בדקתי בציון שהרבנים הפנו. אמנם הרב טולדינו הרחיב מאד במקורות, אבל הנושא של מים תלושים לא הובאה כלל הכרעה. הובא שם הדעות שמחמירות והדעות שלא.
    האם למעשה יד צד שכל הבקבוקים של מים מינרלים שהיו בזמן התקופה אסורים?
    אחרי הכל יש כאן שאלה של חמירא סכנתא?

  2. זה הובא כציטוט מתוך אחד החיד"א. אך לא הובא כספר מכריע. כלומר בסופו של דבר החיד"א בעצם נגד הבית יוסף הרמ"א והדרכ"מ!!!!
    כמו שכתב שם:
    והב"י א"ח (סי' תנה) כתב בשם המרדכי והגמ"י דס"ל שכל מים שהיו בתלוש בשעת התקופה צריך לשופכן, כי כל השותה מהם או לש עיסה מהם, ואוכל, אפילו אחר כמה ימים הם מזיקים. ולכן נוהגים להניח ברזל במים וכו'. ע"ש

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל