לתרומות לחץ כאן

מחשבות טורדניות

שאלה:

שלום כבוד הרב
אני מזה שנים סובל ממחשבות טורדניות וכפתיות על הדת בעיקרון אני כל הזמן שומע את אותם מחשבות שבאות לפעמים בקללות לכיוונים אפילו אני מפחד לפרט לך שאפילו זה מגיע לרמה שלקלל את אלוקים או משיח מנגד רצוני כמובן את זה ואני כמה שאני נלחם מול זה אני נכנס ללופים שזה יוצא קרב ביני ולבין עצמי וגם זה בא בעיקרון על בסיס יום יומי.
השאלה שלי האם זה יכול להיות מבחן מסוים שאלוקים מנסה אותי או שזה משהו אחר אני פשוט בחששות אני אדם מסורתי שדוגל כמה שאפשר בחוקי הדת בחיים לא הייתי אדם כזה, ודווקא שעכשיו ברוך השם אני שב בתשובה לרוב החטאים שלי מהעבר אבל אני מפחד ממה שיקרה בעתיד בגלל הקטע הזה מה אפשרי לעשות ועוד בתקופה של קורונה בשביל לתקן את זה?
מאוד אודה לך על תשובתך :)

תשובה:

שלום וברכה

אין צורך להתייחס כלל לתופעה הזו שהיא אינה רצונית, ולכן היא חסרת משמעות. רק לעבוד את ה' מתוך שמחה, לקיים את כל המצוות כמו שצריך, שבת כשרות תפילין טהרה וכל מה שצריך, ללכת לבית הכנסת לשיעורים וכו', ולשמוח שזכינו להיות בנים לה' אלוקינו.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ידידי היקר, אלו מחשבות שוא שאין להם שום משמעות, דמיין את עצמך עומד בתור לבנק וברקע יש מסך עם פרסומות שרצות על גבי המסך.
    האם המתרחש במסך זה שייך אליך? חלק ממך? ודאי שלא! אין כל קשר בין מה שמתרחש בפרסומות המרצדות שם לבין אתה האמיתי, וככל שתרבה להאמין שכל המחשבות הללו שקרית והבליות, כך זה ירפה ממך עד שקרוב היום שיעלם כלא היה ולא ישוב לעולם..
    אני מדבר מניסיון של אדם קרוב אלי מאוד שחווה את זה והיום ברוך השם זה מאחוריו במלוא מובן המילה.

  2. חזק ואמץ יהודי יקר
    יתכן שכדאי לך להסתייע באנשי מקצוע (חשוב מאד יראי שמים!!! וחשוב מאד מקצועיים ולא חאפרים) לפעמים יש צורך להעזר בסיוע תרופתי לתקופה קצרה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל