לתרומות לחץ כאן

ארנונה בדירה שכורה

שאלה:

אני משכיר דירה ולא ידעתי שאני צריך להעביר את הארנונה ע"ש השוכר, במשך השנה דיברתי עם השוכר ורצה להעביר על שמו רק העירייה היתה סגורה עקב הקורונה ולא אסתייע מילתא, בסופו של דבר העברנו את זה על שמו, והשוכר זכאי לקבל הנחה בארנונה, השאלה היא האם על כל התקופה שהשוכר היה גר אבל לא היה רשום על שמו כמה צריך לשלם רק לפי ההנחה או כל הסכום?

תשובה:

שלום וברכה,

תשלום הארנונה מוטלת על השוכר שדר בדירה ולא על בעל הדירה. וכיון שהתשלום מוטל על השוכר עליו לפעול עבור הנחה, ומחובתו לשלם את כל המחיר שיידרש בין אם יקבל הנחה ובין לא יקבל.

בהצלחה. 

מקורות:

ארנונה מוטלת על הדיירים ולא על בעל הדירה. ולא משנה אם העביר את הדירה על שם השוכר או לא, החוב מוטל על השוכר, ואם המשכיר מביא חוזה להוכיח שלא דר בדירה לא יחויב בתשלום. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לפי מה שידוע לי ארנונה מקבלים רטרואקטיבית. אם השוכר יציג בפניהם חוזה שהיה גר בדירה בכל התקופה הוא יקבל את ההנחה על כל התקופה (צריך שנה שלמה). אם לא יקבל זה רק כי יש לו בעיה אישית איתם, כגון שכבר קיבל על התקופה הזו בדירה הקודמת ששכר, וללא קשר לזמן בו עדכנתם אותם על השכירות.

  2. נכונים הדברים, ולכן כל הנושא של הארנונה קשור לשוכר בלבד. הבעיה שאחר סיום השנה הלועזית, למרות זאת הנושא הזה תלוי בשוכר בלבד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל