לתרומות לחץ כאן

נתעברה באמבטי

שאלה:

אין לי ספקות על תורה שבע"פ ועל מה שכתוב בגמרא, אך עסקנו בסוגיא של הזרעה מלאכותית ואחרי עיון בברכי יוסף,שו"ת עין יצחק,דברי מלכיאל,יביע אומר,תשב"ץ, מנחת שלמה תנינא, משנה למלך, מנחת יצחק.
בעניין התעברות באמבטי או החשש משכיבה על סדין מה שמובא בעניין של הקפדה שמא תהיה שם שכבת זרע והאשה תתעבר מזה, לכאורה על פי הרפואה בעידן שלנו אפשר לומר שדברים אלו לא מצויים אם כן אז מה יהיה בעניין של למשל מרחצאות בקאנטרי למשל בריכות קטנות שיושבים בהם בעירוב גברים ונשים ובאותו חודש נגיד אשה נקלטה להיריון או שאשה שהתה בבית הוריה והלכה לישון במיטת אחיה (סיטואציה: הלך לעבודה בבוקר ובלילה ראה קרי ואחותו שהיא נשואה ישנה בבוקר על מיטתו על אותו סדין) ובאותו חודש גילתה שהיא בהריון ונניח שרק אחרי כמה שעות שהיא התעוררה היא גלתה את השכבת זרע על הסדין, האם בכלל נחשוש לזה או שתמיד רוב בעילות אחר הבעל? האם למשל הבעל לא היה בבית חודש-חודשיים כי היה נגיד במילואים ובגלל זה היתה בבית הוריה ואותו מקרה הנ"ל וגילתה שהיא בהריון- האם זה כבר יהיה "מעשה ניסים" או דבר שלא יתכן כלל וכל העניין של דוגמאות של עיבור באמבטי או דרך סדין הוא דבר שלא יתכן אבל בזמנם זה היה הניסוח להזרעה מלאכותית וכך להתייחס לסוגיא לעניין ייחוס וכשרות הוולד (אך בעצם המעשה הטכני הנ"ל לא הובא בפני בית הדין למשל שמעולם לא היתה אשה שהרתה מסדין או אמבטיה למרות שבשות"ים הנ"ל יש שכתבו שרופאים אישרו את העניין וגם אם אין דרך להרות כך למה בכלל הוסיפו לנו עוד חשש להיזהר שאשה לא תישן על סדין של אחר או שזהו חשש כל כךרחוק על לא מציאותי? אם ניקח את אותה אשה למשל שישנה על מיטת אחיה וקמה אחרי כמה שעות וגלתה שהיה על המיטה שכבת זרע דומה לבן סורר ומורה למשל שלא היה ולא נברא מציאות שהיא תחשוש להריון הקרוב שלה שמא הוא מאחיה.

תשובה:

שלום וברכה

ברור שהמציאות שלעיבור באמבטי מאוד מאוד לא מצויה ואין לחשוש לה כלל, הנושא בפוסקים זה רק באם זה קרה מה דין הולד, אבל אין צד שתולים לומר שזה קרה כאשר ניתן לתלות בבעל…

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל