לתרומות לחץ כאן

הכשרת תבניות אפייה

שאלה:

יש לנו תבניות גדולות בתנור, שבד"כ לא אופים עליהם ישירות, אלא רק שמים עליהם תבניות אחרות. לפעמים שמים עליהם נייר אפיה ומחממים משהו חלבי כמו פיצה. התבניות של החלבי והבשרי הם מאותו הסוג והיה לי סימן שהפריד ביניהם. הסימן אבד ובמשך כמה שבועות התבניות התבלבלו ונכנסו כל פעם לתנור אחר (חלבי/ בשרי) , עד ששמתי לב לכך. מה עליי לעשות כעת עם התבניות? ומה עם התנורים? תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית אינני מבין איך זה נכנס כל פעם לתנור אחר, הרי אם עושים סימן זה כדי לעיין בו כל פעם לפני שמכניסים לתנור… שנית חשוב מאוד שיהיה סימן שאינו נעלם, אם יש בתבנית איזה חור שניתן להשחיל בו עיגול של מחזיק מפתחות זה סימן שנשאר תמיד וזה מצויין.

לעצם הענין, יש לנקות אותן היטב, להמתין 24 שעות ללא שימוש ולהכניס לתנור על חום מירבי חצי שעה ארבעים דק' שיתלבנו ואז לעשות סימן טוב.

ואסביר: כאשר זה בגדר היתרא בלע – כלומר כלי פרווה שבלע בשר או חלב, או כלי בשרי שאינו בן יומו שבלע חלב או להיפך, די בליבון קל, שהוא האופן שהזכרתי, אבל אם היה בו בשר וחלב בתוך 24 שעות הוא צריך ליבון חמור [ככל שמדובר בתבניות אפייה שהשימוש ללא נוזל] וזה לא ניתן לעשות בתבניות אפייה.

במקרה שתיארת סבירות רחוקה לומר שזה היה חלבי ובשרי בתוך 24 שעות, כיון שבדרך כלל שמים בתבניות אחרות על התבנית שאז זה לא בולע ישירות ודינו כמו התנור שגם אם זה היה בתוך 24 שעות מספיק ליבון קל. ואף שלפעמים שמים על התבנית ממש בנייר אפיה, כיון שזה שימוש לא שכיח קשה לי להאמין שעשיתם את זה בתוך 24 שעות גם חלבי וגם בשרי, מסתבר שעשו את זה רק בחלבי.

לכן די בליבון קל בדרך האמורה לעיל.

שבת שלום ובהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל