לתרומות לחץ כאן

עליה על רשת תקשורת של אחר

שאלה:

אדם שנמצא במקום שאין לו רשת תקשורת, האם מותר לו לגלוש על רשת תקשורת של מישהו אחר, מה הדין במישהו שלא דרש קוד כניסה (רובא דעלמא שמים קוד כדי שלא יזמינו על חשבונם מוצרים וכדומה) ומה הדין במישהו ששם קוד, והלה פורץ את הקוד (לכאורה בסברא נראה דאסור, אבל לכאו' זה נהנה וזה לא חסר, שהרי לא לוקח לו כלום, ואם מצד שהגלישה של הנ"ל יותר איטית, באופן שרק מסתכל במייל וכדו' שמן הסתם לא מעכבו כלום)

תשובה:

שלום וברכה,

מותר להשתמש בדבר שאין מקפידים עליו. ובדבר שהדרך להקפיד אסור להשתמש ללא רשות. ואם השימוש מאט את הגלישה ודאי שאסור. נראה לי שדרך בני אדם להקפיד גם אם אין סיבה מוצדקת, אנשים לא אוהבים שנכנסים לקו הפרטי שלהם, ואם אני צודק אז אסור להיכנס לקו פרטי.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. יישר כח. רק רציתי להבין מה שכתב הרב 'נראה לי שדרך בני אדם להקפיד גם אם אין סיבה מוצדקת' מה המקור לכך שזה אסור, האם אין בזה בחינת של 'מידת סדום' 'זה נהנה וזה לא חסר'

  2. אם יש הקפדה שאנשים מרגישים שנכנסים לפרטיות אין כאן מדת סדום.
    גם אם אין שום סיבה, נחלקו הראשונים האם כופין על מדת סדום לכתחילה או לא. לדעת הרמב"ם רק אם יש סיבה שיוכל לקבל שכר – כופין, אבל אם יוכל לקבל שכר אין כופין. ולדעת הרא"ש אין כופין לכתחילה גם אם אין טעם בדבר, ורק אם עבר והשתמש לא יוכל לתבוע שכר. ראה רמ"א סימן שסג סעיף ה. ובנודע ביהודה חו"מ תניינא סימן כד. ופת"ש סימן קע.

  3. לענ"ד רובא דרובא דאינשי יודעים שיש ילדים ונערים וכו' שעולים על הרשת תקשורת שלהם, ולכן גם רובא דרובא שמים קוד, שלא יהיה אפשר לגלוש דרכם. ומי שלא שם קוד מסתבר שהוא לא מקפיד, כי באמת אין על מה להקפיד, ולכן יהיה מותר בכגון דא.
    אשמח לשמוע דעת הרבנים הגאונים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל