לתרומות לחץ כאן

חנוכה – למה לא מדליקים לזכר הנס שבעה קנים?

שאלה:

לכבוד הרב שליט"א
מדוע בחנוכה לא מדליקים את החנוכייה כמו הנס שהיה במקדש בזמנו, דהיינו הדלקת חנוכייה בת שבעה קנים באופן שמדליקים את כולם בכל לילה משמונת ימי החנוכה, שהרי אנחנו מחפשים לפרסם את הנס שהיה במקדש ולעשות לזכרו עד כמה שאפשר דומה למה שהיה אז ?
תודה רבה מראש.

תשובה:

שלום וברכה

אנחנו מתרחקים ריחוק גדול ממה שנראה כעבודת חוץ חלילה, מנורה מדליקים רק במקדש! מה שאנחנו עושים זה לא להדליק מנורה אלא להזכיר את נס פך השמן. לכן אדרבה, אסור להחזיק בבית מנורה בת שבעה קנים…

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

5 תגובות

  1. תודה רבה למעכ"ת על המענה.
    א. אם הבנו נכון, זאת אומרת שהסיבה היחידה שמעכבת היא החנוכייה עצמה שלא תהיה דומה למנורה שהיתה במקדש מבחינת מספר הקנים, אבל לולא סיבה זאת אכן היינו נוהגים כנ"ל כמו בשאלה ?

    ב. ודאי שאין הכוונה בשאלה שנדליק מנורה, אלא כמו שכבודו כתב, שנזכיר ונפרסם את נס פך השמן. אלא הכוונה בשאלה היא שנעשה זאת בצורה שהכי דומה לנס שהיה במקדש (כמו שיש מקפידים להדליק רק בשמן זית שעל ידו נעשה הנס במקדש). ואודות הטעם שנתן כבודו ש"אסור להחזיק בבית מנורה בת שבעה קנים…", לכאורה עם השמש זה כבר לא דומה למנורה שבמקדש כי יש לנו חנוכייה בת 7+1 קנים, ולא 7 קנים כמו במנורה, ועדיין אפשר לנהוג כמו בשאלה ?

    יישר כח על כל הפעילות הברוכה וזיכוי הרבים.

  2. למעשה לא זה מה שכתבתי… כתבתי שאנחנו כלל לא מדליקים זכר למנורה אלא זכר לנס פך השמן, ולכן אין לנו מטרה לעשות פעולה שדומה להדלקת המנורה אלא פעולה שמזכירה את הנס, ביום הראשון נר אחד וביום השני שנים, להמחיש את גודל הנס שדלק שמונה ימים וכו'.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל