לתרומות לחץ כאן

הצהרה על שעות עבודה בליווי קשישים

שאלה:

שלום כבוד הרב, בקשר לעבודה עם קשישים.
אני אתחיל בעזרת ה׳ בהמשך עבודה עם קשישים ורציתי לשאול מלכתחילה כדי שלא יצא גזל חס ושלום. אני כותבת את הדברים הבאים מתוך ידע מאחר וחברות שלי גם עוסקות בכך.
מחובתי לתת לקשישה שאני מסייעת לה כ3 שעות עזרה, במידה וסיימתי לפני הזמן היא כבר לא רוצה שאשאר ומבקשת שאלך אחרי שכמובן עשיתי כל אשר ביקשה ורצתה.
שאלתי היא כזו, בדף נוכחות מדווח 3 שעות עבודה
האם אני צריכה לכתוב את מספר השעות שהייתי שם בדיוק? הרי אם היא לא הייתה מבקשת שאלך הייתי נשארת עד הדקה האחרונה שמגיעה לה.
יוצא שאני מפסידה כי היא מבקשת שאלך .
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר את מסיימת את כל עבודתך עם הקשיש ומצידך את מוכנה למלא את השעות אלא שהקשיש לא מעוניין בעבודה נוספת, את יכולה לקבל את כל השעות שהקציבו לך בדף נוכחות. אם הסיבה שלא הגעת למכסה בגלל סיבות אישיות, עלייך לדווח על השעות שעבדת בפועל ולא להצהיר את מלוא השעות.

בהצלחה. 

מקורות:

שמעתי מאנשים שעובדים בתחום הזה שבררו את הושא ואמרו להם כפי הנכתב לעיל – שאם העובד עשה את כל העבודה הנדרשת והקשיש לא מעוניין, העובד זכאי במלוא השעות שהקציבו לקשיש. כמו כן יש סימוכין לזה בהלכה בשו"ע סימן שלה שאם נשכר לעבוד יום שלם והסתיימה המלאכה בחצי היום שזכאי העובד בשכר עבור יום שלם [כפועל בטל]. וה"ה כאן שנשכר עבור סכום שעות והסתיימה העבודה בחלק מהשעות שמגיע לו שכר עבור כל השעות. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל