לתרומות לחץ כאן

"פרוטקציה בחיסונים"

שאלה:

כידוע משרד הבריאות קבע סדרי עדיפויות למתן חיסונים. המציאות [אין לי מושג איך..] שמי שיש לו "קשרים" וכד' מצליח להתחסן למרות שלא הגיע מועד החיסון. האם במקרה שבאמת יש סיבה בריאותית שממהר להתחסן. האם מותר [כי הוא שוהה ליד מישהו בסיכון] . או יש בזה חב לאחריני. ומה הדין באופן שלא "תופס" תור לאחרים. אלא מישהו מכניס אותו מעבר לרשימות…[יש לי צד גדול שכנראה מלמעלה יש להם הנחיות לרשות להחריג בעלי קשרים וכד', כי אם לא מסתמא היו מירתתי לעשות כן]

תשובה:

שלום וברכה,

איסור של 'חב לאחריני' לא שייך רק אם לוקח חיסונים לחברו ומפסיד לאחרים. אבל אם תופס חיסון לעצמו אין את האיסור. גם האחראי שקובע תורים לא חוטף חיסונים לחברים שלו, אלא מקדים אותם ונותן להם אפשרות לקבל את החיסון ולא אין איסור של 'חב לאחריני'.

קיים איסור הלכתי לעקוף תור ולדחוק אחרים שהזמינו תור. האסור בעקיפת תור נלמד מהפסוק "צדק צדק תרדוף" כמו שהבאנו כאן בארוכה. ולכן אם יש חולה אחד יותר מסוכן משאר החולים מותר לעקוף את התור ואין בזה משום חוסר של צדק צדק תרדוף.

אם לא עוקף תור אלא בעזרת 'קשרים' מצליח להידחק לפני הזמן או אחרי סוף העבודה, ולא שינה מהסדר של מזמיני התורים, אין איסור כלל – ראה כאן.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אבל כמעט תמיד ש"דוחפים" מישהו לבין התורים, זה אומר שמישהו בגלל זה יתכן שיחכה יותר זמן לתורו. למשל דחפו למישהו לשעה 17:30, אז נכון שזה לא על חשבון מי שיש לו תור ב17:40, אבל בפועל במקום לבוא ולהכנס מיד. השני יצטרך להמתין קצת בגלל הדחיפה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל