לתרומות לחץ כאן

קניית גג מהשכן למטרת מרפסת

שאלה:

שלום
אני גר בקומפלקס של 4 דירות 2 למטה ו2 למעלה לצורך העיניין אני גר בקומה השנייה . השכן מתחתי בנה תוספת חדר של 16 מטר, אני מעוניין לבנות על הגג שלו מרפסת ואולי בעתיד לסגור חדר, אני מודע שאני צריך לשלם לו סכום מסויים, השאלה היא האם יש מחירון/קריטריון עפי חוק שאני יכול לחשב כמה זה יעלה לי( השכן דרש 50,000 שקל שזה וזה נשמע מופרך בעיני)

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר אתה בונה על הרחבה של השכן עליך לשלם לו חצי ממחיר התקרה שלו שמשמש לרצפה שלך, וכן חצי מהיסודות והעמודים. אין הבדל אם אתה משתמש בהרחבה למרפסת או לחדר מגורים.

חיוב התשלום מדין 'נהנה' וסובר החזו"א שתשלום נהנה נמדד לפי מה שהוציא השכן שבנה, ולכן אם עכשיו התייקר מחיר הבנייה משלם לפי המחיר שהיה בשעת הבנייה. ולכן השכן התחתון צריך להמציא מסמכים כמה שילם עבור היציקה, או לחשב את עלות היציקה שהיה בזמן הבנייה, ואז לחשב את התשלום של חצי רצפה וחצי יסודות ועמודים. [לענ"ד הסכום שדרש השכן אינו מחיר מופרך להוצאות של יציקת ביטון לנאמר לעיל].

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ממה שאני מבין יסודות עמודים ותקרה(רצפה שלי) זאת אומרת שלד, אני אמור לשלם חצי מעלות השלד של השכן .לאחר בירור כמה עולה היום שלד לפי מטר מרובע מצאתי מחירים שנעים סביב 1600 שקל. זאת אומרת שאם הגג הוא 16 מטר להכפיל ב1600 שקל לחלק ל 2 יוצא 12,800 שקל שאני אמור לשלם לשכן, מה שכן זאת עלות של היום והתוספת נבנתה לפני 20 שנה ויותר. השכן טוען שמכיוון שאני משביח את הנכס שלי בגלל הגג שלו הוא דרש 50,000 אלף שקל וירד ל 20,000שקל
    בתור פשרה, האם יש בסיס למה שהשכן טוען?

  2. הטענה של השכן של השבחת הנכס אינה טענה כלל. אתה צריך לשלם לו עבור ההוצאה שהוציא בחלק שאתה משתמש. ואם אתה משתמש בעמודים יסודות ותקרה שלו אתה משלם לו כפי ההוצאה.
    אין תשלום על השבחת נכס כיון שאתם שותפים וההרחבה היא חלוקת השותפות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל