לתרומות לחץ כאן

קלקולים ברהוט של דירה שכורה

שאלה:

נשאלתי השאלה הבאה: שוכר השכירה דירה מרוהטת שכלל מקרר. המקרר נשבר מבלאי זמני בלי שום פשיעה מצד השוכר והמשכיר קנה מקרר חדש קטן יותר משמעותי מהמקרר הראשון. השוכר תובע מהמשכיר מקרר גדול יותר והמשכיר מסרב לשלם על מקרר גדול בטענה שלדירה בגודל זה אם רק אדם אחד שגר בו מספיק מקרר אחד. מה הדין? בשו"ע יש דיונים על נושא תיקונים של גוף הנכס ודברים המחוברים לו ולא על פריטי ריהוט שבפנים ולכן הסתפקתי האם ניתן להכריח המשכיר לשלם על תיקון. עכשיו אמנם שלפי הבנתי מנהג העולם שהמשכיר יתקן מקרר בדירה מרוהטת שכורה אינני יודע שום מנהג בענין קניית מוצר חדש והאם הוא צריך להיות בדומה לראשון. אשמח להבהרת הנושא מהדיינים עם מקורות. יישר כח

תשובה:

שלום וברכה,

משכיר שהשכיר דירה מרוהטת חייב לספק את הרהוט, ועליו לתקן את הקלקולים שאירעו ברהוט אם הקלקולים נעשו משימוש סביר. ודין הרהיטים שווה לדין הקרקע, וכשם שבקלקול בדירה אם נדרש מעשה אומן מוטל התיקון על המשכיר כמו כן במטלטלים אם אירע קלקול ברהוט מוטל על המשכיר לתקן.

המשכיר רשאי לרכוש מקרר יותר קטן – שמתאים לאדם בודד, ולמרות שעד עכשיו היה מקרר גדול לא ניתן לחייב את המשכיר, כיון שלא היה תנאי שיהיה מקרר גדול אלא היה תנאי של דירה מרוהטת, ועל המשכיר לספק רהוט שמתאים לשוכר.

בהצלחה. 

מקורות:

שו"ע חו"מ סימן שיד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל