מתנות לאביונים – לחץ כאן

חיובי כתובה במקרה שיש אפקעינהו לקידושין

שאלה:

במקומות שאמרו חז"ל "אפקעינהו לקידושין", על פי השיטות שהקידושין נעקרים למפרע, מה יהיה דין הכתובה? והאם יכול הבעל לתבוע מאשתו למפרע כל המזונות שנתן לה?

תשובה:

שלום רב,

לא. הבעל לא יוכל לתבוע מזונות משום שגם כאשר חז"ל עשו אפקעינהו לא הפקיעהו את הקידושין לגמרי אלא רק את הנצרך. דהיינו הפקיעהו רק את הדאורייתא אבל השאירו את הכל מדרבנן ולכן תחשב (מדרבנן) לגרושה ותהיה אסורה לכהן, ולקרובים. וכך לכל שאר הנושאים. לכן אין ספק שכך גם לגבי חיובי הכתובה. בנוסף יש לדון האם יש חיוב כתובה מעיקר הדין במקרה כזה משום שהרי זה ניתן משום חיבת ביאה. ראה בשו"ת אור גדול סי' ה'.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל