לתרומות לחץ כאן

הפסקת שכירות ללא הודעה מוקדמת

שאלה:

אני גר שנה שלישית בדירה שאני שוכר.בשנה ראשונה חתמתי חוזה,שנה שניה ושלישית לא חתמנו על חוזה אלא נתתי לו צ'קים לכל השנה .עכשיו עוד שבוע אני מסיים את השנה ( כאילו היה חוזה) ,ואני רוצה לעזוב השבוע.האם מותר לי? האם הוא יכול לטעון שהייתי צריך להגיד לו כמה זמן לפני עזיבתי ולא רק שבוע.אני רק חוזר אומר שאין לנו חוזה לשנה זו ולא לשנה שעברה .תודה

תשובה:

שלום וברכה,

שוכר שממשיך לגור במושכר בשנה שנייה ללא חוזה, כל תנאי החוזה של השנה הראשונה חלים על המשך השכירות [מלבד אורך התקופה, שלא מתחייב לשנה נוספת]. ולכן אם כתוב בחוזה שלא יכול לעזוב את המושכר אלא אם כן מודיע זמן מסוים מראש התנאי מחייב ולא יוכל לעזוב אלא אם כן מודיע כפי הזמן שנכתב בחוזה. אם התייחסות בחוזה על הודעה על זמן עזיבה, צריך השוכר להודיע שלושים יום לפני העזיבה, ואינו יכול לצאת ללא הודעה מוקדמת.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע סימן שיב סעיף ט מבואר שאם המשיך לדור ללא תנאים, אמרינן שעל דעת התנאים הראשונים המשיך. ולכן תנאי החוזה של השנה הראשונה תקפים לשנה השנייה.

אם אין סעיף בחוזה של הודעה על עזיבה יש לנהוג לפי מנהג המקום, ונראה שברוב המקומות בזמנינו נהוג להודיע חודש מראש, ואם המנהג שונה יש ללכת אחרי המנהג. דין זה נלמד מדברי השו"ע [שם סעיף ה והילך] ושם מבואר שכל מקום וכל תקופה הדין משתנה, וכן הדין שונה בין חנויות לבתים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל