לתרומות לחץ כאן

חובת המשכיר בגין שוכר שלא משלם וועד הבית

שאלה:

יש בבעלותנו דירה שאנו משכירים, בעקרון השוכר הוא זה שאמור לשלם תשלומי ועד בית, אך במידה והוא לא משלם חברת התחזוקה פונה בתביעה אלינו, השאלה היא האם מוטל עלינו חיוב של "ביומו תתן שכרו" כלפי החברה, או שהחיוב מוטל על השוכר?

תשובה:

שלום וברכה,

חיוב תשלומי ועד הבית מוטל על השוכר, אך אם השוכר לא משלם החיוב מוטל על המשכיר. ולכן כל עוד לא פנו למשכיר לשלם אין עליו חיוב לשלם, ורק אחרי שפנו למשכיר חייב המשכיר לשלם את החוב של ועד הבית.

בהצלחה.

מקורות:

שמעתי שתי גישות שלפי הלכה יש לחייב את המשכיר תשלומי וועד הבית כאשר השוכר לא שילם. יש הסוברים שמאחר ולפי חוק בתים משותפים החיוב נופל על המשכיר אם השוכר לא משלם, ומאחר וכך ההסכם יש תוקף להתחייבות גם לפי הלכה. מהגאון הרב שפרן שמעתי שמשכיר שמביא שוכר הרי זה שימוש של המשכיר שמשתמש ברכוש המשותף שמביא שוכר. ויש לראות כאילו הוא בעצמו משתמש על ידני השוכר, ויש למשכיר הנאה אישית מההחזקה של המשותף – כדי שיוכל להביא שוכרים. ולכתחילה מחייבים את השוכר לשלם כיון שהוא השוכר העיקרי, אבל אם השוכר מתחמק מהתשלום החיוב נופל על המשכיר כיון שיש לו הנאה אישית מההנאה של השוכר, והמשכיר חייב לשלם ועליו מוטל הטרחה לרדוף אחרי השוכר. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל