לתרומות לחץ כאן

חילוקי דעות בין השכנים לגבי אופנים בכניסה לבניין

שאלה:

שלום רציתי לשאול בבנין שאני גר בו ישנה מחלקות לגבי האופנים בבנין חלק מהדיירים ובניהם ועד הבנין סוברים שהאופנים בקומת הכניסה זה לא יפה ופוגע ביופי הבנין ולפעמים גם נגרם מצב שקשה לעבור אם עגלות וכו.. החלק השני שהם רוב הדיירים סוברים שצריך לקבוע פינה בקומת הכניסה לאופנים מהטענה שלילדים קשה להרים ולהוריד את האופנים מה הדין בזה?

תשובה:

שלום וברכה,

אם רוב השכנים מעוניינים שהאופניים יעמדו בכניסה ונותנים פתרון הולם שהאופניים יעמדו בפינה ולא מפריעה למעבר, הרוב קובע. אם האופניים מפריעים למעבר חופשי של הולכי רגל ועגלות המיעוט יוכל לכפות על הרוב שלא להניח אופניים בכניסה.

בהצלחה.

מקורות:

בדברים שלא מקובלים כלל הרוב לא יכול לקבוע. למשל: הרוב לא יוכל לקבוע שלא יהיה חשמל או ניקיון בבניין וגם אחד יכול לכפות על הרוב בדבר כזה. כמו כן הרוב לא יוכל לקבוע סטנדרט גבוה שלא מקובל בשכונות רגילות. לגבי הטענה של יופי חזותי בכניסה לחדר מדרגות, זה דבר שנתון לשיקול ולכן הרוב קובע. אבל אם האופניים גורמים למטרד במעבר או לכלוך מצטבר לא יוכל הרוב לכפות על המיעוט בדבר כזה.  

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. היתה אסיפת דיירים בנושא ורוב הדיירים אמרו שזה לא מפריעה להם אלא שקמנו בבוקר וראינו במייל החלטה מהועד שהציבור הגיע להסכמה שלא להניח יותר אופנים בבנין .
    רציתי לשאול האם יש רשות לועד הבית או לדייר במקרה הנ"ל של הבנין שלנו להוציא את האופנים מחוץ לבנין כשהאופנים לא מפריעים למעבר?

  2. שלום,
    בדברים אלו אסור לעשות בניגוד להחלטת הרוב, ולכן הוועד הבית לא יכול להחליט נגד הרוב. וגם אסור לבצע ולהוציא אופניים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל