לתרומות לחץ כאן

ניתוק ממערכת סולרית משותפת

שאלה:

בבנין שלנו מותקנת מערכת סולרית משותפת של דודי שמש. המערכת סבלה במשך השנים מהרבה תקלות וגם היה תקופות בהם מחוסר הסכמה בין הדיירים המערכת לא פעלה כראוי והיה צורך אז להפעיל את הבויילר.
אשר על כן החלטנו, כאשר הדוד הפרטי שלנו נשבר, שבמקום לתקן דוד פרטי בעלות כ2000 ש"ח (שהוא תחובר למערכת המים החמים המשותפת) שנקנה דוד שמש פרטי (יש לנו גג פרטי שיכולנו לקבעו שם) בעלות כ 4000 ש"ח ולא נהיה תלויים בתנודות של הועד הבית ועלות התיקונים.
האם אנחנו יכולים להתנתק ממערכת זו ולא להיות חייבים בהוצאות של המערכת (תיקונים וגם הוצאה שוטפת של חשמל למשאבה) מכיון שאנחנו לא נהנים כלל מהמערכת?

תשובה:

שלום וברכה,

בית משותף שנבנה עם מערכת מרכזית הרי הם שותפים במערכת, ולא ניתן להתנתק מהשותפות, כדין כל שותפות לזמן שאינו יכול להתנתק מהשותפות. ולכן גם אם תקבעו דוד פרטי תצטרכו לשלם את החלק שלכם בהוצאות החזקת המערכת סולרית. כדי להתנתק צריך שרוב הדיירים יחליטו שעוברים למערכת פרטית, או שהרוב יסכימו על ההתנתקות שלכם מהמערכת.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע חו"מ סימן קעו סעיף טו מבואר ששותפים שקבעו זמן לשותפות לא יכול שותף אחד להתנתק בתוך זמן השותפות. ובבית משותף יש תנאי שותפות לצמיתות, ולכן לא ניתן להתנתק מהמערכת. בהסקה מרכזית בבניינים ישנים שרבים התחילו להתנתק סוברים פוסקי זמנינו שנעשה מנהג שיכולים להתנתק, אבל במערכת סולרית של חימום אין מנהג כזה ולכן לא ניתן להתנתק. ראה עלון המשפט גיליון מספר 43 ו44.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל