לתרומות לחץ כאן

פאות פגומות מי צריך לשלם?

שאלה:

שלום רב!
אשתי הזמינה 2 פאות מפאנית, הפאנית עצמה לא מייצרת את הפאות, היא רק לוקחת את המידות וכו', והיא מזמינה את זה מאישה אחרת שתפקידה לייצר את הפאות, הפאות הגיעו, והמידה שלהם קטנה, וצריך להחליף את הרשת הפנימית למידה יותר גדולה.
להחליף רשת בפאה עולה 600 ש"ח, בשתי הפאות זה יוצא 1200 ש"ח.
אמרתי לפאנית שהיה לה טעות, שתתקן את זה, אז היא טוענת שנלך לייצרנית, כי זה הטעות שלה.
חשוב לי לציין שבמהלך כל המדידות והרכישה, לא היה לנו שום אינטרקציה עם הייצרנית.
אני טענתי שאני לא מכיר אותה, וזה לא משנה לי למי היה טעות, אני יודע שהזמנתי "ממנה" פאות "נורמליות", ולא קיבלתי "ממנה" את מה שהזמנתי.
אז היא טענה שהיא מוכנה לתקן את הרשת הקיימת, במקום שיחליפו אותה, שזה יותר זול, היא ניסתה פעם אחת לתקן וזה לא הלך לה, ועכשיו היא טוענת שהיא רוצה שנלך עם הפאה, למישהי אחרת שגרה בעיר אחרת והיא יותר מומחית בלתקן, והיא תצליח לעשות את זה.
השאלה היא:
1) האם היא חייבת לשלם רשת חדשה, או שההיא יכולה להגיד שהיא רק רוצה לתקן לנו את הקיים.
2) אחרי שכבר נתנו לה לנסות, והיא לא הצליחה, האם אנחנו עדיין צריכים לתת לה לנסות, ועד מתי.
3)האם במקרה שהיא צריכה לשלם היא יכולה להפנות אותנו לייצרנית, או שאנחנו יכולים לומר לה: לאו בעל דברים דידי היא, אנחנו קנינו אצלך, ואנחנו רוצים ממך את מה שקנינו???

תשובה:

שלום וברכה,

הפאנית שממנה קניתם את הפאה היא המוכרת והיא הכתובת לכל תלונה שלא תהיה, ולכן אם אירע טעות בתפירת הפאה יכול הלקוח לדרוש ביטול מקח כדין מקח שיש בו מום, או שהפאנית תדאג לתיקון הטעות בכל דרך אפשרית.

בהצלחה.

מקורות:

פאנית שמוכרת פאות של מייצרות שונות של פאות, היא המוכרת את הפאה ולכן כל מום או תיקון שנמצא בפאה הפאנית אמורה לשאת באחריות, הפאנית לא שליחה של המייצרת של הפאות אלא היא המוכרת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יש אפשרות לתקן את הרשת, ויש אפשרות להחליף לגמרי, היא רוצה לתקן, (כמו בגד עם טלאים), אנחנו לא רוצים שהיא תתקן את זה אנחנו רוצים חדש.
    האם אנחנו יכולים לדרוש ממנה?
    וגם אם היא מוכנה לעשות הכל בשבילנו, האם אנחנו יכולים לבטל את המקח?

  2. אם תיקון הוא דבר שלא מורגש יכולה הפאנית לתקן. אם התיקון הוא דבר שמקובל להקפיד יכול הקונה לדרוש החלפה, מאחר וקנה פאה תקינה ולא פאה שאמורה להיות עם טלאי.
    לגבי ביטול מקח הנושא ארוך ולא רציתי להיכנס ראה כאן באריכות.
    https://din.org.il/2019/08/26/%d7%93%d7%9e%d7%99-%d7%a9%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%9e%d7%95%d7%a9%d7%9b%d7%a8-%d7%9e%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%a7%d7%9c/

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל