לתרומות לחץ כאן

בסיס לדבר האסור והמותר

שאלה:

שבוע טוב בענין דבר האסור והמותר שבתוך מגירה השלחן שלמה סימן שי סקכח אות ג האם בחשיבות הולכים באופן כללי או ליום השבת לחווד עם נאמר שהולכים לפי השבת נימצא לכאורה שאין דבר כזה בסיס לדבר האסור והמותר אלא רק המותר האם זה נכון? תודה רבה

תשובה:

יכול להיות שהבאור שלך עדיין לא מספיק מדוייק, כנראה שהכוונה של המנחת שלמה שם שכאשר יש דבר שהוא חשוב במיוחד לצורך שבת כמו החלות, שיש בהם צורך בשביל השבת עצמה כי הרי בלעדיהן אין סעודה, אפשר אם כך שיש צד שזה נחשב חשוב יותר מחפץ רגיל שאין בו כעת צורך בשביל הסעודה או השבת בעצמה. אבל עדיין יש דברים שאתה אמנם מעוניין בהם בשבת זו אבל אין להם חשיבות מיוחדת כמו ספר קריאה  או שאר חפצים שאמנם אינם מוקצה ומותרים לשימוש בשבת אך עדיין אינם חלק מצרכי השבת בעצמה וכל כדומה, לגבי דברים כאלו, אמנם נכון הדבר שאתה רוצה להשתמש בחפצים הללו בשבת והם מותרים לשימוש ואינם מוקצה, אבל זה שהם מותרים ואתה רוצה בהם לשימוש עדיין לא מחשיב את אותם החפצים שהם נצרכים וחשובים לצורך השבת. ולכן הם לא נחשבים מעבר למה שהם בימי החול. ולכן במצב שהמוקצה יקר וחשוב מן החפץ השני שאינו מוקצה, עדיין נחשבת המגירה כבסיס לדבר האסור

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל