לתרומות לחץ כאן

חימום חזה בקר מעושן בתוך מים שעל האש בשבת

שאלה:

האם מותר להשאיר סיר מים חמים על הפלטה ו20 דקות לפני הארוחה להוריד אותו מהאש ( על מנת להחזיר) ולשים הבשר ששמתי בשקית אפיה לתוך המים החמים לחימום, ולהחזיר הסיר על הפלטה ל20 דקות עד שזה חם לאכילה?

תשובה:

שלום וברכה

אסור לעשות זאת משתי סיבות: ראשית, כשם שיש איסור חזרה על המים, שעל כן הבנת שצריך שיהיה עדיין בידו ודעתו להחזיר, כך יש איסור חזרה על הבשר, שאסור לתת אותו לתוך כלי ראשון המונח על האש. שנית יש כאן בעיה של איסור הטמנה בכך שאתה משקע אותו במים שבסיר [את היה ניתן לפתור על ידי הכנסה חלקית, אבל הבעיה הראשונה עדיין קיימת]. מה שצריך לעשות זה לשים איזו צלחת הפוכה על הפלטה ועליה להניח את הברש ללא כל רוטב.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. למה צריך צלחת הפוכה על הפלטה אם הבשר המעושן יבש ואין בישול אחר בישול ביבש?
    ולמה יש איסור של חזרה? הרי הטעמים לאסור זה שמא יחתה בגחלים או מפני שזה מחזה כמבשל. ובפלטה אין יכולת להגביה החום וגם כל התכלית של הפלטה הוא לא לבשל אלא לשמור על החום?

  2. אני מניח שכ"ת יודע שזה נדון רחב בין פוסקי זמנינו, כאשר אכן הגר"ע יוסף אכן התיר להניח דבר יבש המבושל כל צרכו על פלטה חשמלית בשבת, ואף האגרות משה מסתפק בענין זה, אולם הגרי"ש אלישיב הגרש"ז אויערבך הגר"ש ווזנר ועוד מגדולי הפסוקים החמירו בזה מכמה טעמים, והדברים כבר נתבארו בארוכה כאן באתר בהרבה מקומות.

  3. תודה רבה . ומה לגבי סיר קוסקוס העומד על הפלטה עם מים חמים? אם מורידים אותו (על מנת להחזיר) שמים הבשר היבש בחלק העליון של שיתחמם עם האדים. ושמה בחזרה על הפלטה בלי המכסה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל