לתרומות לחץ כאן

הכשרת תבנית חלבית שהיתה בתנור בשרי

שאלה:

יש לנו תבנית אחת בשרית ואחת חלבית שהן דומות, כאשר הסימן המבדיל ביניהן הוא שהתבנית החלבית תמיד הייתה נמצאת בתנור החלבי והתבנית הבשרית תמיד הייתה בתנור הבשרי. פעם אחת אפינו חלות ב-2 התבניות ולאחר שהוצאנו את התבניות מהתנור לא זכרנו איזו תבנית חלבית ואיזו תבנית בשרית, על כן הפסקנו לחמם עליהן. יש לי 2 שאלות בעניין:
1. לאחר שעברו יותר מ-24 שעות אחרי שאפינו את החלות, לקחתי את אחת התבניות (שכאמור ספק אם היא חלבית או בשרית) לתנור הסדרי והשתמשתי בה בתור מעמיד לתבניות אחרות (תבניות פיירקס ואלומיניום). האם נהגתי כדין?
2. האם אפשר להכשיר את התבניות ע"י ליבון בתנור הביתי?

תשובה:

שלום וברכה

הטעות הראשונה היתה בשימוש המשותף שלהן באותו תנור באפיית החלות, איך מכניסים תבנית חלבית לתנור בשרי?? טעות שניה להשתמש בה ללא ההכשרה… ומכל מקום כיון שלמיטב הבנתי היא לא בלעה אף פעם בשר בחלב יחד, ניתן להכשיר בליבון קל, יש לנקות את התנור והתבניות היטב, ולהמתין 24 שעות ללא שימוש, ואז להכניס לתנור ל40 דקות ריק על חומו המירבי, ואז לקבוע איזו תבנית בשרית ואיזו חלבית, ולסמן את החלבית כראוי, בנתינת טבעת ברזל בצד התבנית וכדומה, סימן שלא יורד לעולם.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה אבל לא הסברתי את עצמי טוב. כמובן שלא השתמשנו ב-2 התבניות באותו תנור, כל תבנית הייתה בתנור שלה. אחרי שהוצאנו את התבניות לא זכרנו למה מיועדת כל תבנית כי הן לא היו מסומנות.
    בכל מקרה, אני מבין מהתשובה שזה לא ישנה את הפסיקה (וההיפך, זה רק הופך המצב ליותר פשוט).

  2. לא משנה. הפסיקה תשתנה רק אן באותה תבנית עצמה השתמשו לבשר ממש וחלב ממש בתוך עשרים וארבע שעות. אז צריך ליבון חמור וזה לא מעשי בתבנית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל