לתרומות לחץ כאן

איך מסבירים להורים שהכלים צריכים להיות נפרדים?

שאלה:

הוריי מסורתיים ואני כמה שנים מתחזק. הם לא אוכלים בשר וחלב אבל אינם מקפידים להפריד בין כלים בשריים וחלביים אלא מבשלים הכל באותם כלים. כל התחזקות שלי מרתיעה אותם במחשבה שיש "מצווה חדשה" שאני הקטן מחדש, למרות שהעניין קיים ממעמד הר סיני. השאלה שלי היא: כיצד עליי לפעול בדרכי נועם עם ההורים ולקיים את המצווה, בלי להיכנס לעימות חזיתי או לחשש מצידם?

תשובה:

שלום וברכה

מנסיוני כאן באתר עם מאות אנשים שעושים דרכם לה' יתברך, הדבר הכי חשוב הוא להסביר ולהסביר היטב. מה שקורה, שכדי שלא לפגוע אנשים עושים שתי טעויות:

1. לא מדברים ברור… מבקשים בשעת מעשה לעשות כך וכך, או פתאום נמנעים בלי הסבר מלאכול דבר כזה או אחר… כל זה גורם לחוסר הבנה, עלבון וגם פחד, הבחור נראה מוזר, מתנהג באופן מרגיז וזה לא נעים. מה שיש לעשות הוא פשוט לקבוע עם ההורים זמן ברור באיזה ערב להסביר מה עובר עליך. אז יושבים בניחותא ובנועם, אתה מביא איתך אפילו ספר הלכה קליל, ומסביר שזהו, כיון שאתה חוזר בתשובה אתה רוצה לקיים את ההלכה היהודית כפי שנהגו בה כל הדורות. בהלכה מפורש שהכלים צריכים להיות נפרדים, וכאן אתה מראה בספר אי אלו נדונים קלים בענין זה, רק כדי להמחיש שיש בזה הרבה פרטים וחומר וזה לא משהו שאתה ממציא. תסביר שגם אתה לא יודע הכל, ונמצא בשלבי בירור, ולכן יתכן באופן כמעט ודאי שיהיו דברים שיתבררו כל הזמן בהמשך הדרך, ואתה מבקש שיהיו סבלנים, ולא יאמרו "אתמול זה היה טוב, מה קרה פתאום"? אתה נהיה סתם קיצוני כל יום יותר ויותר!! אני מרגיש צורך לקיים את ההלכה היהודית על כל פרטיה, ונמצא בשלבי למידה. יכול להיות שאטעה ואחמיר מידי, יכול להיות שאקל מידי, אלמד ואתקדם. אמצא לי רב נחמד ונעים שילמד אותי וכו'. אבקש להיות סבלניים, אני בטוח שהדת רק עושה אותי טוב יותר ונעים יותר, השלימות הפנימית והנפשית רק עושה טוב לאנשים.

2. טעות שניה שנובעת מהראשונה – זיג זג… קורה הרבה, שכיון שלא מדברים ברור, ומופעל לחץ בבית, לפעמים נכנעים ללחץ ונופלים, ואז כאשר למחרת רוצים להקפיד זה כבר לא מתקבל בהבנה, כי הנה אתמול היית בן אדם, למה היום לא? סתם נודניק… האוירה שצריכה להיות סביב הענין, שאתה לא מחוקק… אתה לא בן חורין להחליט שבעצם היום זה מותר… מה שצריך עושים. ככל שיראו אותך עיקבי יותר [כמובן בצורה הכי נעימה ומחוייכת ללא כעס כלל וכלל, אסרטיבי, אבל לא כעסן!] כך הדברים יתקבלו יותר והכל יכנס להרגל מבורך.

בהצלחה רבה מאוד בהמשך הדרך!

אנחנו כאן כל הזמן בשבילך בכל שאלה.

חנוכה שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל