שמעתי בעבר שיש דעות שבעת ההנקה המקום אינו נחשב מהמקומות המכוסים. אשמח לשמוע אם יש מקור לכך גם אם לא נוהגים כך למעשה.
תשובה:
זה ודאי לא נכון ולא הגיוני.
חנוכה שמח.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
7 תגובות
יש בא"ח בא (א) סעיף י?
אכן הוא מביא שם שיטה כזו וכותב שיש לסמוך על כך בשעת הדחק. יישר כח.
יש להבהיר כי זו דעה יחידאה, שאף אחד לא יסמוך על זה חלילה להלכה…
איך יש דעה המתירה דבר כזה בפני רבים ? הרי זו פריצות גמורה ! זה מכשול ענק שאין כמותו ! רק לדמיין את זה מביא הרהורים !
אולי הרב שם התכוון למשהו אחר לגמרי ??
קטונתי ! אבל מאוד לא ברור לי…
כנראה באופן שעיקרו מכוסה על ידי ראש התינוק, אינני יודע. אולי כוונתו לגבי ק"ש, כלומר לא ביחס לאנשים זרים, אלא ביחס לבעל או אשה אחרת שרוצה לקרוא כנגד.
זה לשון הבא"ח:
"אשה שמניקה את בנה ומגלה דדיה, אסור לקרות או לברך כנגדה, אפילו היא אשתו וכל שכן באשה אחרת, ויש אומרים דכיון דהאשה דרכה לגלות דדיה בזמן היניקה הרי הדדים נחשבים אותו זמן כמו כפות הידים והפנים, ורק אם אינה מניקה שדרכה להצניע דדיה ומקפדת על זה אז אסור לקרות כנגדה, ויש לסמוך על סברה זו בשעת הדחק".
הנדון הוא רק על ק"ש כנגדה, לא שלכתחילה תהיה מותרת לגלות דדיה לכל דיכפין. ובימינו כאשר אין מנהג כזה, בוודאי שגם לק"ש נחשב ערווה לכל הדעות וכפי שהעיר הבא"ח בעצמו.
יש בא"ח בא (א) סעיף י?
אכן הוא מביא שם שיטה כזו וכותב שיש לסמוך על כך בשעת הדחק. יישר כח.
יש להבהיר כי זו דעה יחידאה, שאף אחד לא יסמוך על זה חלילה להלכה…
איך יש דעה המתירה דבר כזה בפני רבים ? הרי זו פריצות גמורה ! זה מכשול ענק שאין כמותו ! רק לדמיין את זה מביא הרהורים !
אולי הרב שם התכוון למשהו אחר לגמרי ??
קטונתי ! אבל מאוד לא ברור לי…
כנראה באופן שעיקרו מכוסה על ידי ראש התינוק, אינני יודע. אולי כוונתו לגבי ק"ש, כלומר לא ביחס לאנשים זרים, אלא ביחס לבעל או אשה אחרת שרוצה לקרוא כנגד.
זה לשון הבא"ח:
"אשה שמניקה את בנה ומגלה דדיה, אסור לקרות או לברך כנגדה, אפילו היא אשתו וכל שכן באשה אחרת, ויש אומרים דכיון דהאשה דרכה לגלות דדיה בזמן היניקה הרי הדדים נחשבים אותו זמן כמו כפות הידים והפנים, ורק אם אינה מניקה שדרכה להצניע דדיה ומקפדת על זה אז אסור לקרות כנגדה, ויש לסמוך על סברה זו בשעת הדחק".
הנדון הוא רק על ק"ש כנגדה, לא שלכתחילה תהיה מותרת לגלות דדיה לכל דיכפין. ובימינו כאשר אין מנהג כזה, בוודאי שגם לק"ש נחשב ערווה לכל הדעות וכפי שהעיר הבא"ח בעצמו.
חזק וברוך
השאר תגובה