לתרומות לחץ כאן

כל הזמן עורך השוואות חיצוניות בין אשתי לגיסתי…

שאלה:

שלום וברכה
לפני כשבועיים שאלתי שאלה בעניין הנ"ל וכתבתי מייל בדוי כדי שאשתי לא תראה. זה היה גם שם בדוי -ששון. כל יום אני בודק ולא רואה תשובה עולה לאתר.
כעת יצרתי לי חשבון מייל אישי, אשמח לקבל את התשובה למייל הנוכחי

תשובה:

שלום וברכה

ראיתי את השאלה שלך כבר אז וכאב לי מאוד, אינני יודע הרבה מה לייעץ לך, יש כאן תהליך פנימי עמוק שאתה צריך לעשות עם עצמך בשני מישורים, גם במישור הרוחני וגם במישור הזוגי, ובעיני זה כרגע הכי מעשי וחשוב.

הרי אם ננסה לנתח את הדברים, אשתו של אדם אינו כלי לסיפוק יצריו. אהבה אמיתית היא הרבה יותר עמוקה. האשה היא חברתך ואשת בריתך. אתם יוצרים משהו גדול יחד, ככל שהשנים חולפות האדם מתחיל לזהות את עצמו ואת אשתו כחלק מאיזו שהיא חטיבת חיים אחת, בה כמובן לכל אחד יש גם את העולם הפנימי שלו, אבל תמיד פעולותיו מחשבותיו שאיפותיו ובכלל, הכל משתלב ביחד עם אלו של אשתו ועם עצם מציאותה, כי הם באמת חיים חיים משותפים כפשוטו של דבר.

הקשר הגופני אינו משהו חיצוני, כלי של השתמש וזרוק, אלא הוא חלק מכל המארג הגדול הזה, חלק משפיע ועמוק, אבל הוא חלק מזה. הקב"ה טבע בבריאה שעל ידי הקשר הזוגי, ההזדקקות המשותפת, הקירבה האינטימית מתעצמת גם האהבה ומקבלת פנים יותר פנימיות. נעשה כאן חיבור עמוק יותר ומקיף יותר.

מכאן גם כל החשיבה השונה בשעת מעשה, כאשר עוסקים בקשר זוגי ולא במה שקיים בביצה המערבית הכללית, כאשר כל אחד דואג לצרכי זולתו והאוירה הכללית מכוונת לקירבה נפשית הבאה כתוצאה מזו הגופנית, ולא עוסקים בסיפוק יצרים של השתמש וזרוק, הקשר הזה נעשה אחר לגמרי.

כאשר כך הוא היחס לנושא הזוגי, אין כל מקום הגיוני להשוואה זו שבין אשתך לגיסתך… משום שהנושא אינו קיים על אותה הסקאלה. כלומר, עזוב רגע את עצם הבעיה בכך שאדם מהרהר באשת איש, אני מצביע כרגע על נקודה נוספת, עצם ההשוואה מראה על חסר עומק בהבנת וישום מהות הקשר הזוגי, ועל זה כדאי לעבוד. כדאי לקרוא על כך, יש ספרים מצויינים, כדאי לחשוב על כך, לייחד לזה זמן מחשבה, לפעול בהקשר לכך בבית בכלל ובשעות של זוגיות אינטימית בפרט. כך בונים קשר זוגי, וכך משמרים אותו ומעצימים אותו ככל שהשנים חולפות. אהבה אמיתית היא זו שקיימת גם בשנות הבלות, והיא תלויה במראה חיצוני כזה או אחר. ואדרבה, רואים את הזוגיות היפה הזו דוקא אצל אנשים מבוגרים שחיים יחד בהרמוניה טובה עשרות שנים יחד.

בעולם המערבי היום, יש תופעה נרחבת מאוד של גירושין, למעלה מ50% מהזוגות מתגרשים, אצל רובם לא מדובר במריבה קשה וכדומה, אלא בשיעמום מהקשר המתמשך והלא מתחדש. הדבר הזה נובע מחוסר עומק בזוגיות, הגורם לכך שהכל נשאר חיצוני לגמרי, וכאשר זה חיצוני, המחוייבות הזוגית כובלת וחונקת, וגם החוץ תמיד נראה זוהר יותר. שהרי האשה לצידך בעבודה אף פעם לא תדרוש ממך ולא תחמיץ לך פנים ולא תכבול אותך, היא תמיד תראה במיטבה ותתייחס אליך בכיף, והאדם השטחי משווה את זה למה שיש לו בבית…. אבל אם המערכת הביתית היתה לגמרי שונה, היא היתה של בניה נפשית, של חברות עמוקה, של אחדות, אזי, כשם שאדם אינו חושק בידו של חברו במקום ידו שלו, כך הוא לא היה חושק באשתו של חברו. כפי שאדם לא יחליף אשה בגלידה כי זה פשוט לא באותו מישור…

ברגע שקשר הנישואין הוא במהות שונה מזו שברחוב, אין מקום הגיוני לתחושה כזו של השוואה.

בנושא הזה כדאי להעמיק, עצם הבנתו הוא כבר שלב חשוב, אבל כדי להשקיע בו יש הרבה לקרוא ולחשוב ולטפח.

בנושא הרוחני, לעשות חושבים בינך לבין עצמך עד כמה לא ראוי לבן של מלך מלכי המלכים לחשוק באשת זולתו, זה נושא של עבודה פנימית עמוקה, לבנות בתוכך חיי קדושה עם שאיפות ותאוות קדושות, זו עבודת חיים מתמשכת. יש להשקיע בה ולא ליפול ברוחך מקושי המלאכה והזמן שהיא אורכת, רק לעבוד…

שבת שלום וחנוכה שמח.

הצטרף לדיון

2 תגובות

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל