לתרומות לחץ כאן

ישיבה בד' אמות המתפלל

שאלה:

שלום,
כאשר אני מגיע להתפלל תפילה עמידה ( ערבית לצורך העניין ) ועומד אדם אחר לידי שעדיין אוחז בתפילת שמונה עשרה מהמנין הקודם , האם אני יכול להתחיל לומר קריאת שמע בארבע אמותיו של המתפלל? או כאשר אני עוסק בתפילה במקום של תפילה ( בית כנסת / שטיבלך/ בית מדרש ) זה בסדר ?מה לגבי תחנון לאחר מנחה, האם אפשר לכרוע אפיים בישיבה כאשר עדיין מי שעומד בארבע אמותיי עדין אוחז בשמונה עשרה ? האם כאשר אני גם עסוק בתפילה אז זה בסדר ?
תודה

תשובה:

שלום וברכה

להתחיל להתפלל לידו אין כל בעיה [כמובן אין להפריע את כוונתו תתפלל בשקט…] לגבי לשבת בארבע אמותיו ולהתפלל, ככל שזה מן הצדדים או מאחוריו ואתה עוסק בתפילה מותר, לגבי לשבת לפניו, יש להמנע גם כאשר אתה עוסק בתפילה כל עוד זה בתוך ד' אמות, ויש מחמירים גם חוץ לד' אמות. בצדדים דלפניו, כלומר לפניו מן הצד, לצורך מצוה כמו תחנון שיש חובה לשבת וכדומה – מותר. 

מקורות:

ראה שו"ע סי' קב סעי' א,ד ומשנה ברורה שם.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אם אמא שלי מתפללת בבית האם אני צריך להזהר גם כן בענין של לעבור לפניה וגם בענין של לשבת בארבע אמות שלה או שבבית זה שונה ? תודה גדולה

  2. אדם שבא בגבול אחרים, כלומר נעמד במקום שאינו מיועד לתפילה ובאופן המפריע, מותר לשבת שם, ורק ממידת חסידות לעמוד, אבל מסופקני באמא שזה ביתה והיא מתפללת באופן המיועד לכך במקומה הרגיל לכך, נראה שכן צריך לקום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל