לתרומות לחץ כאן

ברכת שהחיינו בחנוכה למי שכבר הדליק במקום אחר

שאלה:

שלום וברכה!
יש לי שאלה קצת מורכבת: ידוע שאדם שמברך את כל שלושת הברכות (בלילה הראשון) להוציא אנשים ידי חובה חוזר ומברך בביתו שוב פעם אם הוא לא רווק, השאלה מה הדין במקרה שאדם הלך עם אישתו וילדים לבית הוריו בירך בלילה הראשון את שלושת הברכות וכעת חוזר עם אישתו וילדים לביתו האם גם יברך שוב שהיינו (בלילה הראשון) דהיינו האם הוא פטר את בני ביתו בברכת שהיינו כשבירך בבית הוריו או שלא פטר אותם וצריך לברך דווקא בביתו?

תשובה:

שלום וברכה

זה כמובן תלוי מה היה בכוונתם… שהרי כשם שהוא יכול לצאת ידי חובת ברכות אלו בבית הוריו למרות שאינו מקיים שם את מצות ההדלקה, כך גם הם. ואגב דין זה נכון גם לגבי אדם שנמצא בעבודה עד שעה מאוחרת ומדליקים עליו בביתו בזמן [כך ראוי לעשות ולא להמתין עם ההדלקה עד שיחזור] שכדי לקיים חובת מצות ברכות אלו, עליו לראות הדלקה באיזור בו הוא נמצא ולשמוע את הברכות, ואף שאינו מקיים שם את הברכה יצא ידי חובת ברכות אלו, ואת מצות ההדלקה קיים במה שהדליקו עליו בביתו אף שלא היה נוכח שם.

לכן הייתי מייעץ שיכוונו או לפחות אחד מהם, שלא לצאת ידי חובת הברכות בבית ההורים כדי שיוכלו לברך הכל בבית כדרך שתיקנו חכמים. ואותו שלא יצא ידי חובה הוא יברך בבית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל