פדיון כפרות עכשיו

זמן הדלקת נר חנוכה לדעת השו"ע

שאלה:

בשו"ע סי' רל"ה ס"א לגבי זמן ק"ש בלילה פסק משעת יציאת שלושה כוכבים ולגבי זמן הדלקת נ"ח כתב אין מדליקין נ"ח קודם שתשקע החמה אלא עם סוף שקיעתה , והסביר המשנ"ב שם סק"א היינו צאת הכוכבים. ונראה שלדעת המשנ"ב מדליק בצאת הכוכבים עושה כדעת השו"ע. אך אם אכן כך , מדוע מרן השו"ע בעצמו לא נקט זמן מפורש יותר כמו שכתב לגבי זמן ק"ש של ערבית, משעת צאת הכוכבים ועל כורחך שלא כדעת המשנ"ב היינו קודם צאת הכוכבים (עד סוף בין השמשות) האם יש מחלוקת מה היא דעת השו"ע לגבי זמן הדלקת נ"ח ?

תשובה:

אינני מכיר דיוק כזה. הלשון הזו של סוף שקיעה יש לה משמעות שונה לגמרי בדברי הפוסקים, וענינה שהרי יש שקיעה ראשונה ושקיעה שניה – זמן רבינו תם. השו"ע כידוע פסק בכל מקום כזמן רבינו תם, ולכן הוא מכנה זאת כפי שזה מכונה בכל הראשונים והפוסקים "סוף שקיעה" לאפוקי שקיעה ראשונה. אבל ודאי כוונתו לצאת הכוכבים. ראה משנה ברורה תרעב א שמסביר זאת.

שבת שלום וחנוכה שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל