לתרומות לחץ כאן

בירור בשו"ע אבהע"ז

שאלה:

א. בשו"ע מבואר שאיסור הוז"ל חמור יותר מכל איסור אחר בתורה. האמנם? א"כ מדוע אין ע"ז יהרג ואל יעבור. וגם בש"ס הזכירו חומרתו אבל לא מצאנו כמו בשאר איסורים חמורים דפים שלמים על זה וכד'. [וכבר בב"ש שם הרגיש בזה אבל לא יישב לשון השו"ע]
ב. בשו"ע כותב שכמה שימעט בתשמיש ה"ז משובח ובלבד שיהיה בהסכמת אשתו. מדוע ההדרכה היום לא כך, גם באופן שבאמת אשתו מסכימה לכתחילה ובלב שלם.

תשובה:

שלום רב,

אכן הבית שמואל הרגיש בזה, וכתב בפירוש שאין הכוונה באמת הכי חמור. וכפי שהביא דוגמה טובה לזה. זה נכון שההתייחסות צריכה להיות שזה מאד חמור ולכן כתב כך השו"ע. אבל לא ראיתי בבית שמואל שהרגיש שיש כאן קושיא על הנוסח.

לשאלתך מדוע לא מדריכים כך, זה ברור שהנאמר בשו"ע סי' רמ בהתחלה זה לאנשים בעלי דרגה.

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. [השארתי תגובה והיא לא עלתה אז אני מעלה שנית]
    מה שכתבו בתשובה "לשאלתך מדוע לא מדריכים כך, זה ברור שהנאמר בשו"ע סי' רמ בהתחלה זה לאנשים בעלי דרגה."
    האם באמת מי שיכול הוא ואשתו בנקל למעט מתשמיש [שניהם עסוקים וכד' ואין ביטול רצון אחד מהם] יש ענין כזה?

  2. הרמב"ם אומר שלמעט בתשמיש זה יותר בריא אז מן הסתם זה העניין. מה שכתבתי שנראה שזה לאנשים בעלי דרגה לא נראה ל קשור למי שממעט מחמת עיסוקיו וטרדותיו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל