לתרומות לחץ כאן

מתווך שהביא לקוחות למוכר

שאלה:

שלום
יש לי עסק של השכרת סימים ללקוחות שנוסעים לחו"ל. ויש לי הסכם עם מספר חנויות סלולר ששולחים לו לקוחות ובתמורה אני נותן להם איזה סכום כסף על כל לקוח ששכר סים. אך אני נותן להם רק אם הלוקח אמר לי שהוא בא דרך חנות זו וזו כי אחרת אין לי אפשרות לדעת שהוא הגיע דרך החנות.
לפני איזה זמן הגיע אלי לקוח ושכר לקבוצה, הרבה סימים. הוא לא אמר לי שהוא בא דרך איזה חנות אך אני יודע שהוא גר ברחוב שיש בו חנות ששולחת אלי לקוחות. אך אין לי מושג האם הוא הגיע מהחנות .ושאלתי האם חלה עלי חובה לשאול אותו דרך מי הוא הגיע אלי, ואז אם הוא הגיע מהחנות הנ"ל אני יצטרך לתת לחנות עמלה על כל הסימים שהוא לקח או שאם הוא לא אמר כלום אין לי חובה לשאול?
אציין שאין לי הסכם חתום עם החנויות הנ"ל אמרתי להם הכול בע"פ.
בברכה ובתודה

תשובה:

שלום וברכה, 

מחובתך לשלם דמי תיווך רק אם הלקוחות מספרים לך מי שלח אותך, או שהחנות אומר לך שהוא תיווך לך את הלקוחות המסוימים. אם לא הודיעו לך אינך צריך לשאול ולברר מאחר ויתכן והלקוח הזה הגיע דרך חברים ולא דרך אותם חנויות.

בהצלחה.

מקורות:

תיווך הוא שהמתווך שולח ומבקש מהלקוח שיודיע שהוא שלח, או שיספר למוכר שהוא הביא את הלקוח, אבל אם נשלח בסתמא ולא אמר כלום, לא ברור שהיה תיווך, וגם אם היה הרי שהמתווך לא מודיע על כך, וא"כ לא פעל כמתווך לקבל שכר ומוחל על זכותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל