לתרומות לחץ כאן

להחזיר מיכל מלא דלק ברכב שכור

שאלה:

יהודי שכר רכב מחברת השכרה ונאמר לו שהוא צריך להחזיר את המיכל מלא. השכירות היתה ליומיים ובה השוכר מילא כמה פעמים דלק. כשהוא בא להחזיר את הרכב לחברת השכרה המד דלק הראה שהמיכל מלא אך הוא ידע שהמיכל לא מלא משום שנסע בו לאחר הפעם האחרונה שהוא מילא. שאלתו האם עליו למלא פעם נוספת ומיד לאחר שממלא לבוא לחברת השכרה או כיון שבמד דלק נראה שהמיכל מלא זה מספיק (יתכן שכשלקח את הרכב המיכל גם לא היה מלא לגמרי אך אין הוא יכול לדעת את הנתון הזה)

תשובה:

שלום וברכה,

החברת השכרה דעתם לבחון לפי המחוג, ואם לקח מיכל שהמחוג מראה שהוא מלא רשאי להחזיר מיכל שהמחוג מראה שמלא, ולכן אם נסע אחרי מילוי המיכל יכול להחזיר כל עוד שהמחוג מראה שהמיכל מלא. ובנוסף, יתכן שקיבל מיכל שלא מלא לגמרי ולכן אין לחייבו להחזיר מיכל מלא לגמרי.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. במידה וקיבל מיכל שאינו מלא, האם זה חלק מהעסקא על הרכב בכללותו או שזה שני עסקאות נפרדות. הרכב בשכירות והדלק בהלוואה והיגענו לשאלה של ריבית

  2. הדלק הוא עסקה צדדית מהרכב והחזרת הדלק אם מחזיר בכוונה יותר יש בכך איסור ריבית אלא אם כן מחזיר ומדגיש שהתוספת עבור הרכב.
    אם לקח מיכל מלא ומחזיר מלא, אין איסור ריבית כיון שלא ברור שיש תוספת בחזרה וגם אם התברר שיש תוספת אם התוספת באה מספק אין איסור ריבית.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל