לתרומות לחץ כאן

סעודת מילה פעמיים / למול גדול שמת

שאלה:

בס,ד
א' מה קובע את השם סעודת מילה האם דוקא כשאבי הבן משתתף בזה או מספיק שאחד משאר בעלי הברית שם, וא"כ האם שייך לעשות שתי סעודות לאותה ברית [כגון שאחת האב עשוה ושניה הסנדק עושה ] וזה נוגע למעשה במשפחות שנפרדו ל"ע.?
ב' מבואר בשו"ע שתינוק שמת מלין אותו על קברו. האם ד"ז הוא גם בגדול שעדין לא נימול ומת?

תשובה:

שלום וברכה לכת"ר

1. אני רואה שפשיטא למר שהסיבה שהיא נחשבת סעודת המילה, הוא בגלל שבעלי השמחה משתתפים שם, אינני בטוח שזו ההגדרה, לכאורה סעודה הנעשית לכבוד שמחת המילה היא סעודת המצוה. וכי ילד יתום עגול וכשאין סנדק אין אצלו ענין של סעודת מילה? מהיכי תיתי? מלים אותו ועושים סעודה לכבוד המצוה.

2. כיון שהענין הוא כדי שיוכל להכנס לגן עדן וכידוע שאברהם אבינו עומד בשערי גן עדן וכו', נראה שאדרבה, בגדול יש להקפיד על כך יותר, כיון שעשה עוולה בכך שלא נימול, אבל אינני יודע מה המנהג בזה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. 1)ויעש אברהםמשתה גדול ביום הגמל יצחק.לכאורה כל מי שהוא
    עליו מוטל חובה למול האב הסבא(אולי האם) ובית דין הם עושים את הסעודה אם הם אלו שקימו את המוטל עליהם בשמחתם לכבוד המצווה.דהרי הגה בעצמך שעל אף השמחה גדולה עד מאוד שיש לכלל ישראל ולאבינו שבשמיים אם חבר שלי עושה סיום מסכתא,שאז להים של שלמה זה מוגדר כתחושה של השמחה במעונות,-בכל זאת,באם מיד ברגע שסיים הלך לו החבר הביתה,שאני יעשה כעת הסעודית מצוה על מה שהוא סיים-מאחר ונעשה כאן מצוה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל